Wednesday, September 24, 2008
Plzz Stop The Drama!

Assalamualaikum......

Firstly, this is my opinion regarding keadaan politik semasa. It's just opinion and hope we can share our opinion in professional way. Honestly, saya rimas dengan keadaan politik semasa yg sengaja dicetuskan oleh Anwar. Saya tak salahkan Anwar jika Anwar mahu bertanding di pilihanraya kecil seterusnya menjadi Ahli Parlimen tetapi tindakan Anwar yg seolah2 menjadi pengarah drama politik di Malaysia agak merimaskan saya dan jutaan rakyat Malaysia yg lain. Walaupun 16 September telah berlalu tanpa perubahakan kuasa berlaku, Anwar tidak sepatutnya mencipta deadline baru utk merampas kuasa dari Kerajaan BN. Semakin lambat deadline, semakin tidak menentu ekonomi & politik Malaysia.

Jika Anwar betul2 ikhlas membantu rakyat Malaysia yg tertekan ekoran kelemahan ekonomi kerajaan Pak Lah, Anwar sepatutnya menggunakan platform sebagai Ketua Pembangkang dan membantu kerajaan utk menaikkan rating ekonomi secara diplomasi. Tindakan Anwar yg masih berahsia tentang siapa MP yg mahu melompat parti ditambah pula melibatkan Agong utk campurtangan amat mengecewakan. Saya optimistik agar Anwar menunggu pada PRU 13 utk merealisasikan impian beliau utk menjadi PM. For the time being, Anwar should use his knowledge in economy to help government. Tak semestinya tak jd PM, beliau takleh tolong rakyat. Fyi, taraf ketua pembangkang adalah taraf menteri di Parlimen. Anwar bersama2 MP pembangkang yg lain boleh menggunakan medium Dewan Rakyat utk menarik pengundi utk mengundi mereka pada pilihanraya akan datang. Tu sebab saya lihat, tindakan Anwar utk menjadi PM adalah tindakan bermotifkan peribadi semata2.

Saya merasakan keadaan negara menjadi tidak stabil angkara Anwar. Mula2 target 16 September. Selepas tidak berjaya, beliau target 20 September,. 23 September adalah tarikh baru yg juga tidak berjaya. Kali ini Dato Seri Anwar mensasarkan 1 Oktober pula. Bagi saya tarikh baru iaitu 1 Oktober akan menyebabkan suasana Hari Raya Aidilfitri tahun ini tidak semeriah tahun2 lepas. Sudahlah, kita tidak dapat feel sepenuh hati apabila menyambut kemerdekaan tahun ini angkara senario politik dan saya dan mahupun rakyat Malaysia yg beragama Islam sudah tentu mahu menyambut Aidilfitri tanpa diganggu senario politik semasa.

To Dato Seri Anwar, saya merayu agar dihentikan sahaja episod politik semasa. Dalam masa yg sama, saya juga merayu pada Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi agar meletakkan jawatan. Saya yakin tindakan ini akan menjernihkan kembali ketegangan politik semasa dan mengembalikan keyakinan rakyat utk hidup lebih harmoni. Biarkan pilihanraya ke 13 menjadi penentu utk peralihan kuasa yg semutlaknya. Rakyat yg mempunyai kuasa dalam memilih pemimpin dan bukannya diatur secara membabi buta oleh sesetegah pemimpin.

Wassalam

Posted at 09:02 pm by Faiz Nordin

me
December 20, 2008   10:37 AM PST
 
sorry for the very late comment.. i was browsing around and saw this blog. and just felt like saying something about the issue...
well first of all... the increase and decrease in oil prices will happen no matter who is the pm... because it is not up to us to control the price.. even rich countries like the us are having an economy crisis.. aptah lagi kite.. anwar's claim that he can decrease the oil price while the whole world is increasing their price is a sad attempt to pancing undi... now tgk.. the price of oil has decreased and is even lower than the price it used to be before it went up.. and is anyone thanking pak lah.... no!! im not saying he's the greatest leader.. but atleast he's better than anwar
atifah
November 23, 2008   02:45 PM PST
 
sori.. lambat komen.. sekarang ni ramai yg ada mental problem.. gila kuasa, gila harta, gila meroyan dan mcm2 gila lg yg ada.. yg best cuma majalah gila2 ja.. perjuangan parti sekarang dah tak sama macam dulu.. sekarang ni lebih untuk kepentingan diri dan keluarga.. sorry if i'm too much..
Pakcik MMA
September 27, 2008   03:15 PM PDT
 
Komentar,

Firstly tq for ur comment. The deadline yg delay tu yg menggangu kestabilan politik and indirectly effect ekonomi. Tgklah saham bulan ni. Merudum jatuh. I know niat Anwar baik but dier leh guna platform as ketua pembangkang plus disokong MP2 pembangkang. I also admit kelemahan Pak Lah. Mmg i hentam habis pentadbiran Pak Lah since minyak naik 30 sen 2 years ago. Anwar should tunggu PRU 13 and i yakin dier boleh menang besar. Dier nampak terlalu tak sabar2 utk jd PM. Just wait 2-3 years more to become a PM.

komentar
September 25, 2008   07:11 PM PDT
 
saya setuju, bila pulak anwar memporak peranda kan negara? tulis 10 sebab anwar buat negara tak setabil dari segi ekonomi, deyy ekonomi memang sudah tak setabil sejak tun sri dato seri docto m turun tahta ke pak tidolah tambi.

minyak naik pon pak tidolah yang naikkan, anwar nak turun kan ade la, itu pon menggugat kestabilan negara ke?

kemerdekaan tak dirasai memang dah lama, merdeka ke anak anak muda kalau menyambut dengan konsert? itu kah kemerdekaan yang sebenar?

politic is an issue that needed DEEP thinking, don't just say according to your thought. you need to think deeply before giving opinion. like mr lim guan eng say was true, logically anwar is not a threat to malaysian, come on he is only a threat to be end/amno, my question is he a treath to you? can you share with us what he has done to you? seriously!
anonimos
September 25, 2008   10:38 AM PDT
 
PENANG: Datuk Seri Anwar Ibrahim is a threat only to the Barisan Nasional (BN) and Umno, and Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi’s position, and not to all Malaysians, said Penang Chief Minister Lim Guan Eng.

Lim, who was asked to comment on Abdullah’s statement that Anwar was a threat to the nation’s security and economy, said Malaysians in general did not share Abdullah’s views.

“The people in Permatang Pauh did not think so, neither do other Malaysians. The only threat that Anwar poses is to Umno, BN and also Abdullah himself, and this should not be confused as a threat to the entire nation, including the democratic and political process in the country.

“Malaysia is not Umno/BN and Umno/BN is not Malaysia. It is wrong, incorrect and irresponsible of Abdullah to say so.
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry
PROFILE



KLIK MY SPONSORS:










For more details:
Campaign Creator



ABOUT ME:

Penulis merupakan Mohamad Faiz Bin Nordin. Berasal dari Banting, Selangor dan masih menuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Perakaunan. Mempunyai 3 org adik beradik dan hanya penulis sahaja yg belum mendirikan rumah tangga. Pilihan hati penulis sudah dijumpai yg juga merupakan penuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Kejuruteraan. Utk makluman semua, penulis akan menulis segala aspek dalam kehidupan dan juga berdasarkan kepada pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis amat meminati aktiviti melancong. Jika ada sebarang masalah dan keraguan mengenai sebarang isu yg berkaitan dgn blog ini, sila hubungi penulis:


FAIZ @ FRIENDSTER
YM ID : pakcik9803
EMAIL : faiznordin85@yahoo.com





MY FOTOPAGES



MY FAVOURITE TV STATION:








MY FAVOURITE RADIO:








TAG BOARD




CALENDAR


<< September 2008 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30


LINKS




~[[My Self Story]]~

[[Kursus Induksi TM]]
[[Saya juga bermuzakarah dengan PAS]]
[[My Graduation Day]]
[[Sampah Blog]]
[[090608 - Tarikh yg Diingati]]
[[Thanks MH & Associates]]
[[Aku Bukan Serangga]]
[[2 Jam Di Ambang Maut]]
[[Khas utk Nurhafizah Hamzah]]
[[Ucapan terima kasih]]
[[Selamat Tinggal Mc Egg]]
[[Menulis Bukan Kerna Nama]]
[[Demi Masa]]
[[Semangat Akhir Beraya]]
[[Kenangan Menulis Cerpen]]
[[Annivessary Blog Ketiga]]
[[Kenangan di Bulan Ramadhan]]
[[Jodoh Ketentuan Tuhan]]
[[Hanya Sebungkus Nasi Goreng]]
[[Happy Birthday My Baby]]
[[Sambutan Tahun Baru 2006]]
[[Makna Sebuah Persahabatan]]
[[Ke Hospital Gara2 Cotton Buds]]
[[Bertekak Ngan Lawyer]]
[[Sangap AF Kat Kuantan]]


~[[Hiburan]]~

[[Republik - Hanya Ingin Kau Tahu]]
[[Bob AF2 - Cinta Terhalang]]
[[Nubhan - Aku Ada Untukmu]]
[[10 Tanda Angau]]
[[Ulasan Filem Congkak]]
[[Akhil Hayy]]
[[Siti Nurhaliza - Hadiah Dari Hati]]
[[Separuh Akhir AJL 2007]]
[[Aizat AF5 - Sahabat]]
[[Semangat Lagu Raya]]
[[Isu Lagu Indonesia Lagi]]
[[Sajak Sakaratul Maut]]
[[Anuar Zain - Lelaki Ini]]
[[Tahniah juara IKON Asean]]
[[Adakah Strategi Era Berkesan?]]
[[Fabulous Catz - Rimas]]
[[Ulasan Album Samsons - Penantian Hidup]]
[[Konsert AF5 yg busok]]
[[Kan dah jd sensasi]]
[[Kaer - Izinkan Ku Pergi]]
[[Bahana Lagi Utk Mawi]]
[[Debaran Akhir OIAM]]
[[Filem My Heart]]
[[Siti Nurhaliza & Dato' K]]
[[Velvet - Kini Detiknya]]
[[Muzik Malaysia Vs Indonesia]]
[[Mawi Putus Tunang]]
[[Siti Nurhaliza - Transkripsi]]
[[Teruk Sgt Ker Sepet & Gubra?]]
[[Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia]]
[[Album BOB -Hantaran Hati]]
[[Hot Fm VS Era Fm]]
[[Perpecahan Mawi FC]]
[[Rancangan Realiti Tv]]
[[Antara AF & UMNO]]
[[Antara Digi & Maxis]]
[[AF Or MI???]]
[[Konsert AF Tour 2005]]


~[[Isu Semasa]]~

[[Anwar, plzz stop the drama!]]
[[Muzakarah UMNO - PAS]]
[[Protes lebih teruk dari Jom Heboh]]
[[Minta Rakyat Malaysia Bertenang]]
[[Konspirasi @ Realiti]]
[[Politik Malaysia yg Bergelora]]
[[Desakan Agar Paklah Berundur]]
[[Minyak Naik Lagi]]
[[Tun Mahathir keluar UMNO]]
[[Siaran Langsung Sidang Parlimen]]
[[Isu Babi di Kuala Langat]]
[[Hati Ahli UMNO tiada siapa yg tahu]]
[[Biler Pak Lah Nak Paham Bahasa?]]
[[Kabinet Baru Separa Reformasi]]
[[Adakah BN masih relevan?]]
[[Keputusan PRU 12 Yg Mengejutkan]]
[[Kemelut Politik Thailand & Pakistan]]
[[Perkembangan Terkini Jai Network]]
[[Perhimpunan HINDRAF yg memalukan]]
[[Perhimpunan Bersih & Indian Assembly]]
[[DJ Tersasul Tak Masuk Akal]]
[[Alfatihah Utk Adik Nurin]]
[[Perjuangan parti bukan perjuangan individu]]
[[Cadangan Menutup Stesen Minyak Pd Waktu Malam]]
[[Telenovela Altantuya]]
[[Saranan MTUC Mengenai Gaji Minima]]
[[Keputusan Kes Lina Joy]]
[[Bukan Senang Nak Jd Senang]]
[[Terowong Smart, Berkesan?]]
[[Tak daftar undi]]
[[Fitnah Terhadap Dr Asri]]
[[Merakam Tangkapan Khalwat]]
[[Harapkan Pagar tak boleh harap]]
[[Sperma Lelaki Merosot?]]
[[Kemalangan Masih Tnggi]]
[[Hukuman bunuh Saddam Hussien]]
[[Apabila Dr Asri bersuara]]
[[Isu Kenaikan Tol]]
[[Serbu Utk Aibkan Org Lain]]
[[Perhimpunan Agong UMNO 2006]]
[[Pertemuan Tun M & Pak Lah]]
[[Murtad Sbb Cinta?]]
[[Pelarasan Undang2 Khalwat]]
[[Rampasan Kuasa & Semangat Islam Di Thailand]]
[[Kasih Dinilai Dgn Hantaran?]]
[[Kes Lina Joy & Kesannya]]
[[Politik & Bahasa Nadi Bangsa]]
[[Kebebasan blog & seksinya Konsert Pussycat Dolls]]
[[Isu Israel & Lehahnya Kuasa Negara Islam]]
[[Hiburan Lagi Penting Dr Segala2nya???]]
[[Perang Malaysia Bermula]]
[[Budaya Bomoh Dlm Masyarakat Melayu]]
[[Dr M Vs Pak Lah]]
[[Sikap Tak Amik Tahu]]
[[Krisis Mentaliti Parlimen Malaysia]]
[[Perniagaan MLM]]
[[Valentines Day]]
[[Apabila Kepincangan Keluarga Berlaku]]
[[Memperingati Mangsa Tsunami]]
[[Cinta Beralih Arah]]
[[Konflik Lagu Negaraku]]
[[Budget 2006]]
[[Pelaburan Internet]]
[[Pemikiran Jumut Org Melayu]]


~[[Travel]]~

[[Buffet Ramadhan 2008]]
[[Restoran Sari Ratu]]
[[Port View Kota Kinabalu]]
[[
Restoran Orkid Thai]]
[[Buffet Ramadhan 2007]]
[[South Seafood]]
[[Awana Kijal]]
[[Kelapa Bakar]]
[[Sun & Surf Cafe]]
[[Pulau Tioman]]
[[Muara Ikan Bakar Tg Harapan]]
[[Vacation to Kota Kinabalu]]
[[Eyes On Malaysia]]
[[Perangkap Had Laju]]
[[Buffet Ramadhan 2006 @ 1427 H]]
[[Nasi Ambang]]
[[Laksa Shack]]
[[Aquaria KLCC]]
[[Rahsia Bistro]]
[[Kuching]]
[[Buffet Ramadhan 1426 H]]
[[Damai Laut]]
[[Toilet Paling Mahal]]
[[Trip To Kelantan]]
[[London]]
[[Jalan2 Carik Makan (II)]]
[[Jalan2 Carik Makan (I)]]
[[Kek Batik Sarawak]]
[[Langkawi]]


~[[Ekslusif]]~

[[Norman Noor @ Lime]]
[[Video Klip Norman Noor]]
[[Perkembangan Norman Noor]]
[[Temubual Pakcik MMA dgn Budiey]]
[[Malam Norman Noor & Bob AF]]
[[Norman Noor Bitrhday]]
[[Norman Noor di UITM & Tritun]]
[[Norman Noor @ MMU Convocation Dinner 2006]]
[[Norman Noor @ FCM Nite]]
[[Norman Noor @ UNITE]]
[[Diinterview Bersama SM]]
[[Interview Bob AF2]]
[[Memperkenalkan Norman Noor]]


~[[Rakan Blog]]~

[[Sultan Muzaffar]]
[[Fiebie]]
[[Kak Waiem]]
[[Sensasi Selebriti]]
[[Ajami]]
[[Kak Toby]]
[[Maman]]
[[Judd Lair]]
[[ajeem]]
[[Athul]]
[[Abg Bad]]
[[Zimie]]
[[Kak Aidid]]
[[Yasmin Ahmad]]
[[Afdlin Shauki]]
[[Elna]]
[[Shaynina]]
[[Zamil MI]]
[[Raja Pelaut]]
[[Leo Sabri]]
[[Arezeo]]
[[Wenkt]]
[[Resipi Kahwin]]
[[Kelantan Travel]]
[[Jubiez]]
[[Yonna]]
[[Ajeep]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Juandanza]]
[[Klubbkidd]]
[[Budiey]
[[Azuna]]
[[Djemy Jenab]]
[[Kak Munirah]]
[[Saff One]]
[[Matjan]]
[[Dato' Kay]]
[[Ben]]
[[Alpha]]
[[Mr Manager]]
[[Fysal]]
[[Kadir Jasin]]
[[Leo Fantasia]]
[[Faidhi]]
[[Dr Mahathir]]
[[Dr Khir Toyo]]
[[Akma Nurain]]
[[Aznil Nawawi]]
[[Wanny]]
[[Azra]]
[[Najib Zuhdi]]
[[Sizuka]]
[[Dayat]]


~[[Fotopages]]~

[[My Fotopages]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Qayyum]]
[[Kak Waiem]]
[[Aizat]]


~[[My Download]]~

[[Muat Turun - Kerepek]]
[[Jiwang]]
[[Jiwang Torrent]]


~[[My Favourite Links]]~

[[Friendster]]
[[My Space]]
[[Hi 5]]
[[MMU]]
[[Malaysia TV]]
[[Virtualfriends]]


~[[My Favourite Newspaper]]~

[[Berita Harian]]
[[The Star]]
[[Utusan]]
[[Harian Metro]]
[[Malaysiakini]]
[[Mstar]]


~[[My Online Banking]]~












Jenguk blog ni




Anda Penjenguk Yang Ke:
Free Web Counter

(Sejak 25 Januari 2006)



The Advertising Network





CONTACT


Contact Me
If you want to be updated on this weblog Enter your email here:


CREDITS



Rainbow

rss feed
advanced web statistics