Wednesday, April 23, 2008
10 Tanda-tanda Angau

Hari ni saya membelek majalah Remaja edisi 15 April. Mungkin ramai yg pelek org seperti saya membelek majalah2 seperti Majalah Remaja. Sesekali nk feel jd remaja apa salahnya kan? Selama ni ramai dok ckp aku ni tua sebelum waktunya la etc. So, aku rasa membaca majalah Remaja adalah salah satu cara nk freshkan personaliti aku utk kembali sesuai dgn umur aku. Sambil belek-membelek majalah Remaja edisi terkini itu, saya terbaca satu artikel 20 tanda-tanda angau pada page 54. Angau yg dimaksudkan adalah utk golongan lelaki yg angau terhadap pasangan wanitanya. Saya taip balik 10 tanda-tanda angau yg paling menarik daripada 20 tanda yg disenaraikan:

1) Sukar Melelapkan Mata
Biasanya kamu jarang mengalami masalah tidur. Namun sejak bertemu dan         berkenalan dgn si dia, ingatan kamu kepada si dia kian menebal hingga menganggu tidurmu. Bak kata pepatah cinta, makan tak kenyang, tidur tak lena and mandi tak basah. Ha.... ini yg kamu alami.

2) Berdebar
Perasaan kamu sentiasa berdebar-debar setiap kali bertembung dgn si dia. Lidah jadi kelu tidak berkata. Tidak semena-mena, kamu jadi kelam kabut dan menggelabah apabila si dia menghampirimu.

3) Ambil Berat
Kamu semakin berminat utk ambil tahu tentang latar belakang dan perkembangan si dia. Kamu tekun mendengar cerita mengenai si dia dan sering bertanya tentang si dia dari kawan-kawannya.

4) Gelisah
Sehari tidak bertemu hati mula gelisah dan menganggu konsentrasimu. Kamu sentiasa tercari-cari kalau-kalau terlihat kelibat bayangnya.

5) Termenung
Biler tidak melakukan sesuatu, kamu lebih suker menghabiskan masa dgn termenung. Di mata kamu hanya terbayang-bayang wajah si dia dan sentiasa membayangkan kamu berada di sampingnya.

6) Cemburu
Kamu mula cemburu apabila si dia melayang orang lain termasuk kawan2 si dia. Jika diikutkan hatimu, biarlah si dia melayan kamu seorang sahaja. Sikapmu ini begitu ketara sehingga disedari kawanmu sendiri.

7) Rindu
Kamu tidak dapat mengawal perasaan. Setiap saat kamu pasti terdengar sayup2 suara si dia di telinga. Yang dipandang pula terbayang wajah si dia. Lebih teruk lagi apabila kamu tersenyum seorang diri apabila mengingatkan kamu tentang si dia.

8) Defensif
Kamu melakukan pembelaan mengenai si dia. Pantang orang lain salah cakap or sekadar mengusik, kamu dengan seriusnya akan mempertahankan si dia. Kamu bersikap defensif kerana hatimu tertutup melihat kelemahan si dia.

9) Mudah Salah Sangka
Kamu mudah berasa hampa dan kecewa jika permintaan kamu tidak dipenuhi si dia. Kamu anggap si dia tidak memberi perhatian kepada kamu sedangkan ada agenda lain yg si dia perlu penuhi.

10) Sanggup Berkorban
Kamu sanggup bersusah payah melakukan semuanya utk si dia. Misalnya tanpa diminta, kamu bersedia menjadi pemandu peribadinya mahupun orang suruhannya.


Gambar Hiasan

Utk selebihnya, anda boleh dapatkan Majalah Remaja edisi 15 April 2008. Jika anda (bg lelaki) yg ada tanda2 sperti di atas, anda boleh dikategorikan sebagai angau. Ubat utk mengubati angau ini ialah luahkan kepada si dia tentang perasaan hati anda. Jgn takut jika si dia menolak cinta anda kerana jika si dia menolak cinta anda sekalipun, si dia tidak akan marah mahupun bermusuh dgn anda. Tapi dgn syarat anda bukanlah seorang yg kaki perempuan dan anda mmg betul2 ikhlas meminati si dia. Perlu diingat juga, luahan hati dan perasaan kepada si dia hendaklah direncanakan dgn seeloknya. Eloklah kenal hati dan budi si dia sebelum meluahkan perasaan. Jgn baru kenal satu or dua minggu, terus luahkan perasaan kerana ditakuti perasaan yg ada dlm hati anda utk si dia bukanlah perasaan yg kekal.

Wah, giler. Saya tetiber jd mcm Dr Love. Tapi serius, apabila umur menjangkau lebih 20 tahun, kita sudah berani bercakap tentang cinta. Masa sekolah dulu2 kita gerun dan rasa menyampah dgn perkataan cinta tetapi apabila umur menjangkau 20 tahun, kita rasa cinta itu indah dan masing2 memerlukannya. So, kepada lelaki2 yg sedang angau, tanyalah pada diri anda. Jgn takut utk mencuba jika anda ikhlas pada si dia. Trust me, angau anda akan hilang selepas si dia tau perasaan anda.

*Tak boleh blah tetiber personaliti saya berubah seketika*

Posted at 09:14 pm by Faiz Nordin

princes
January 23, 2011   06:11 PM PST
 
macam upenya tanda2 angau ae....dasyat jgk ae.takot mak mendengarnya...........
isma
April 29, 2010   11:07 AM PDT
 
thanks.. baru tau rupanya macam ni lelaki kalo angau.. ehehhe
mr y
October 27, 2009   09:15 PM PDT
 
cis!!!!!!!!!!!!
pakcik MMA
May 27, 2008   11:13 PM PDT
 
makcik9701,
tuh la. aku pun tertunggu2 ni. :D
makcik9701
May 25, 2008   03:38 AM PDT
 
o..yeke? erm..panggillah dierang tampil untuk memberi keterangan..hehe
pakcik MMA
May 22, 2008   11:13 PM PDT
 
makcik9701,
aku takleh jawab. kene tanya empunya badan. hehehe
makcik9701
May 22, 2008   01:58 PM PDT
 
apecite kes azrai dan mr x? ade perkembangan terbaru?
pakcik MMA
May 11, 2008   05:05 PM PDT
 
azrai,
wah, dah nk kawin ker?
Azrai
May 10, 2008   09:03 PM PDT
 
Huhuhu...aku tanak bitau.Nnt korang tau la lelama nnt.Aku antor kad kawen.
pakcik MMA
May 4, 2008   03:34 PM PDT
 
mr x,
azrai takkan sama ngan ko nyer. dun worry. try harder neh. :D
Mr X
April 28, 2008   03:47 AM PDT
 
Alamak, aku takutkan ayat reject lah. Memang dah confess, aku takut lambat lagi... Kepale aku panazzz... je asyik blushing je sampai nak kluar darah kat idong. weh azrai, jgnlah same. bleh bagi klu sape name si Die yg ko minat. bagilah awal huruf name die ke?..
pakcik MMA
April 27, 2008   11:43 PM PDT
 
azrai,
sapakah gerangan si dia yg ko nk? jgn sama ngan mr x sudey. :P
pakcik MMA
April 27, 2008   11:42 PM PDT
 
mrx,
rasanya masalah kes x dah settle kan? si dia yg mr x minat sudah tau kan? respect kat mr x sbb meluahkan sendiri pada si dia yg mr x minat. tahniah!
Azrai
April 24, 2008   03:04 AM PDT
 
Hang punya article ni mmg nice.Gedebak gedebuk kena kt aku.Tapi mmg betoi la apa yg hang tulih nih.Xpe.Akan ku aturkan pelan aku utk si dia.
Mr X
April 24, 2008   01:01 AM PDT
 
Faiz ngan segale hormat dan officialnye aku mengaku aku memang angau. Aku, cam hilang arah n punce. Xtau nak wat ape. Hampeh tol aku lambat masuk, aku dah jatuh cinte kat dielah, sampai aku rase aku menepati sume ciri2 angau dlm list ko tu. Hari22 ingat kat die, matilah aku camnie. Aku x tau bile mase yg sesuai nak confess kat die. Malang tol die dah ade balak.
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry
PROFILE



KLIK MY SPONSORS:










For more details:
Campaign Creator



ABOUT ME:

Penulis merupakan Mohamad Faiz Bin Nordin. Berasal dari Banting, Selangor dan masih menuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Perakaunan. Mempunyai 3 org adik beradik dan hanya penulis sahaja yg belum mendirikan rumah tangga. Pilihan hati penulis sudah dijumpai yg juga merupakan penuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Kejuruteraan. Utk makluman semua, penulis akan menulis segala aspek dalam kehidupan dan juga berdasarkan kepada pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis amat meminati aktiviti melancong. Jika ada sebarang masalah dan keraguan mengenai sebarang isu yg berkaitan dgn blog ini, sila hubungi penulis:


FAIZ @ FRIENDSTER
YM ID : pakcik9803
EMAIL : faiznordin85@yahoo.com





MY FOTOPAGES



MY FAVOURITE TV STATION:








MY FAVOURITE RADIO:








TAG BOARD




CALENDAR


<< April 2008 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30


LINKS




~[[My Self Story]]~

[[Kursus Induksi TM]]
[[Saya juga bermuzakarah dengan PAS]]
[[My Graduation Day]]
[[Sampah Blog]]
[[090608 - Tarikh yg Diingati]]
[[Thanks MH & Associates]]
[[Aku Bukan Serangga]]
[[2 Jam Di Ambang Maut]]
[[Khas utk Nurhafizah Hamzah]]
[[Ucapan terima kasih]]
[[Selamat Tinggal Mc Egg]]
[[Menulis Bukan Kerna Nama]]
[[Demi Masa]]
[[Semangat Akhir Beraya]]
[[Kenangan Menulis Cerpen]]
[[Annivessary Blog Ketiga]]
[[Kenangan di Bulan Ramadhan]]
[[Jodoh Ketentuan Tuhan]]
[[Hanya Sebungkus Nasi Goreng]]
[[Happy Birthday My Baby]]
[[Sambutan Tahun Baru 2006]]
[[Makna Sebuah Persahabatan]]
[[Ke Hospital Gara2 Cotton Buds]]
[[Bertekak Ngan Lawyer]]
[[Sangap AF Kat Kuantan]]


~[[Hiburan]]~

[[Republik - Hanya Ingin Kau Tahu]]
[[Bob AF2 - Cinta Terhalang]]
[[Nubhan - Aku Ada Untukmu]]
[[10 Tanda Angau]]
[[Ulasan Filem Congkak]]
[[Akhil Hayy]]
[[Siti Nurhaliza - Hadiah Dari Hati]]
[[Separuh Akhir AJL 2007]]
[[Aizat AF5 - Sahabat]]
[[Semangat Lagu Raya]]
[[Isu Lagu Indonesia Lagi]]
[[Sajak Sakaratul Maut]]
[[Anuar Zain - Lelaki Ini]]
[[Tahniah juara IKON Asean]]
[[Adakah Strategi Era Berkesan?]]
[[Fabulous Catz - Rimas]]
[[Ulasan Album Samsons - Penantian Hidup]]
[[Konsert AF5 yg busok]]
[[Kan dah jd sensasi]]
[[Kaer - Izinkan Ku Pergi]]
[[Bahana Lagi Utk Mawi]]
[[Debaran Akhir OIAM]]
[[Filem My Heart]]
[[Siti Nurhaliza & Dato' K]]
[[Velvet - Kini Detiknya]]
[[Muzik Malaysia Vs Indonesia]]
[[Mawi Putus Tunang]]
[[Siti Nurhaliza - Transkripsi]]
[[Teruk Sgt Ker Sepet & Gubra?]]
[[Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia]]
[[Album BOB -Hantaran Hati]]
[[Hot Fm VS Era Fm]]
[[Perpecahan Mawi FC]]
[[Rancangan Realiti Tv]]
[[Antara AF & UMNO]]
[[Antara Digi & Maxis]]
[[AF Or MI???]]
[[Konsert AF Tour 2005]]


~[[Isu Semasa]]~

[[Anwar, plzz stop the drama!]]
[[Muzakarah UMNO - PAS]]
[[Protes lebih teruk dari Jom Heboh]]
[[Minta Rakyat Malaysia Bertenang]]
[[Konspirasi @ Realiti]]
[[Politik Malaysia yg Bergelora]]
[[Desakan Agar Paklah Berundur]]
[[Minyak Naik Lagi]]
[[Tun Mahathir keluar UMNO]]
[[Siaran Langsung Sidang Parlimen]]
[[Isu Babi di Kuala Langat]]
[[Hati Ahli UMNO tiada siapa yg tahu]]
[[Biler Pak Lah Nak Paham Bahasa?]]
[[Kabinet Baru Separa Reformasi]]
[[Adakah BN masih relevan?]]
[[Keputusan PRU 12 Yg Mengejutkan]]
[[Kemelut Politik Thailand & Pakistan]]
[[Perkembangan Terkini Jai Network]]
[[Perhimpunan HINDRAF yg memalukan]]
[[Perhimpunan Bersih & Indian Assembly]]
[[DJ Tersasul Tak Masuk Akal]]
[[Alfatihah Utk Adik Nurin]]
[[Perjuangan parti bukan perjuangan individu]]
[[Cadangan Menutup Stesen Minyak Pd Waktu Malam]]
[[Telenovela Altantuya]]
[[Saranan MTUC Mengenai Gaji Minima]]
[[Keputusan Kes Lina Joy]]
[[Bukan Senang Nak Jd Senang]]
[[Terowong Smart, Berkesan?]]
[[Tak daftar undi]]
[[Fitnah Terhadap Dr Asri]]
[[Merakam Tangkapan Khalwat]]
[[Harapkan Pagar tak boleh harap]]
[[Sperma Lelaki Merosot?]]
[[Kemalangan Masih Tnggi]]
[[Hukuman bunuh Saddam Hussien]]
[[Apabila Dr Asri bersuara]]
[[Isu Kenaikan Tol]]
[[Serbu Utk Aibkan Org Lain]]
[[Perhimpunan Agong UMNO 2006]]
[[Pertemuan Tun M & Pak Lah]]
[[Murtad Sbb Cinta?]]
[[Pelarasan Undang2 Khalwat]]
[[Rampasan Kuasa & Semangat Islam Di Thailand]]
[[Kasih Dinilai Dgn Hantaran?]]
[[Kes Lina Joy & Kesannya]]
[[Politik & Bahasa Nadi Bangsa]]
[[Kebebasan blog & seksinya Konsert Pussycat Dolls]]
[[Isu Israel & Lehahnya Kuasa Negara Islam]]
[[Hiburan Lagi Penting Dr Segala2nya???]]
[[Perang Malaysia Bermula]]
[[Budaya Bomoh Dlm Masyarakat Melayu]]
[[Dr M Vs Pak Lah]]
[[Sikap Tak Amik Tahu]]
[[Krisis Mentaliti Parlimen Malaysia]]
[[Perniagaan MLM]]
[[Valentines Day]]
[[Apabila Kepincangan Keluarga Berlaku]]
[[Memperingati Mangsa Tsunami]]
[[Cinta Beralih Arah]]
[[Konflik Lagu Negaraku]]
[[Budget 2006]]
[[Pelaburan Internet]]
[[Pemikiran Jumut Org Melayu]]


~[[Travel]]~

[[Buffet Ramadhan 2008]]
[[Restoran Sari Ratu]]
[[Port View Kota Kinabalu]]
[[
Restoran Orkid Thai]]
[[Buffet Ramadhan 2007]]
[[South Seafood]]
[[Awana Kijal]]
[[Kelapa Bakar]]
[[Sun & Surf Cafe]]
[[Pulau Tioman]]
[[Muara Ikan Bakar Tg Harapan]]
[[Vacation to Kota Kinabalu]]
[[Eyes On Malaysia]]
[[Perangkap Had Laju]]
[[Buffet Ramadhan 2006 @ 1427 H]]
[[Nasi Ambang]]
[[Laksa Shack]]
[[Aquaria KLCC]]
[[Rahsia Bistro]]
[[Kuching]]
[[Buffet Ramadhan 1426 H]]
[[Damai Laut]]
[[Toilet Paling Mahal]]
[[Trip To Kelantan]]
[[London]]
[[Jalan2 Carik Makan (II)]]
[[Jalan2 Carik Makan (I)]]
[[Kek Batik Sarawak]]
[[Langkawi]]


~[[Ekslusif]]~

[[Norman Noor @ Lime]]
[[Video Klip Norman Noor]]
[[Perkembangan Norman Noor]]
[[Temubual Pakcik MMA dgn Budiey]]
[[Malam Norman Noor & Bob AF]]
[[Norman Noor Bitrhday]]
[[Norman Noor di UITM & Tritun]]
[[Norman Noor @ MMU Convocation Dinner 2006]]
[[Norman Noor @ FCM Nite]]
[[Norman Noor @ UNITE]]
[[Diinterview Bersama SM]]
[[Interview Bob AF2]]
[[Memperkenalkan Norman Noor]]


~[[Rakan Blog]]~

[[Sultan Muzaffar]]
[[Fiebie]]
[[Kak Waiem]]
[[Sensasi Selebriti]]
[[Ajami]]
[[Kak Toby]]
[[Maman]]
[[Judd Lair]]
[[ajeem]]
[[Athul]]
[[Abg Bad]]
[[Zimie]]
[[Kak Aidid]]
[[Yasmin Ahmad]]
[[Afdlin Shauki]]
[[Elna]]
[[Shaynina]]
[[Zamil MI]]
[[Raja Pelaut]]
[[Leo Sabri]]
[[Arezeo]]
[[Wenkt]]
[[Resipi Kahwin]]
[[Kelantan Travel]]
[[Jubiez]]
[[Yonna]]
[[Ajeep]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Juandanza]]
[[Klubbkidd]]
[[Budiey]
[[Azuna]]
[[Djemy Jenab]]
[[Kak Munirah]]
[[Saff One]]
[[Matjan]]
[[Dato' Kay]]
[[Ben]]
[[Alpha]]
[[Mr Manager]]
[[Fysal]]
[[Kadir Jasin]]
[[Leo Fantasia]]
[[Faidhi]]
[[Dr Mahathir]]
[[Dr Khir Toyo]]
[[Akma Nurain]]
[[Aznil Nawawi]]
[[Wanny]]
[[Azra]]
[[Najib Zuhdi]]
[[Sizuka]]
[[Dayat]]


~[[Fotopages]]~

[[My Fotopages]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Qayyum]]
[[Kak Waiem]]
[[Aizat]]


~[[My Download]]~

[[Muat Turun - Kerepek]]
[[Jiwang]]
[[Jiwang Torrent]]


~[[My Favourite Links]]~

[[Friendster]]
[[My Space]]
[[Hi 5]]
[[MMU]]
[[Malaysia TV]]
[[Virtualfriends]]


~[[My Favourite Newspaper]]~

[[Berita Harian]]
[[The Star]]
[[Utusan]]
[[Harian Metro]]
[[Malaysiakini]]
[[Mstar]]


~[[My Online Banking]]~












Jenguk blog ni




Anda Penjenguk Yang Ke:
Free Web Counter

(Sejak 25 Januari 2006)



The Advertising Network





CONTACT


Contact Me
If you want to be updated on this weblog Enter your email here:


CREDITS



Rainbow

rss feed
advanced web statistics