Sunday, April 06, 2008
Hati Ahli Umno Tiada Siapa Yang Tahu

Assalamualaikum.....

Umno semakin parah. Parah yg dicipta oleh pemimpin Umno sendiri. Ahli2 Umno peringkat akar umbi kebanyakkannya menyalahkan kepemimpinan Pak Lah yg lemah sebagai faktor utama kejatuhan merudum PRU 12 tetapi hari ini Pak Lah menyalahkan kembali ahli2 Umno yg telah mensabotaj secara sengaja kepada parti Umno. Istighfar sahaja yg mampu saya lakukan setelah membaca berita ini. Seorang pemimpin yg dikatakan bersih pada awal pemerintahan beliau dan menjadi faktor rakyat terbeban ekoran kenaikan 30 sen harga minyak yg menyebabkan secara tidak langsung kos sara hidup meningkat tetapi hari ini pemimpin yg kita sangka bersih ini bukan sahaja seorang yg keras kepala malahan menimbal balik kesalahan yg ada pada beliau kepada orang lain. Kesannya? Umno semakin parah........

Pak Lah bg statement sebegitu yg kononnya BN mampu mengekalkan Kedah & Perak tetapi bagamana pula negeri2 lain? Hampir keseluruhan kawasan di Semenanjung Malaysia menunjukkan peratusan majoriti yg berkurangan sama ada di kawasan majoriti Melayu atau bukan Melayu. Di Johor sendiri pun sudah ada 6 kerusi yg dimenangi oleh pembangkang. Pak Lah menyalahkan Tun Mahathir dan Ku Li kerana menghentam beliau tetapi adakah beliau tidak ambik notes apa yg telah diluahkan oleh kedua2 pemimpin ini. Tewas besar Umno di Kelantan bukanlah salah Ku Li kerana Ku Li sebenarnya dipinggirkan oleh pembesar2 Umno Kelantan dan Pak Lah sendiri. Nyatakan apa jawatan Ku Li dlm Umno Kelantan? Jika ada majlis rasmi Umno di Kelantan (Selain Gua Musang), adakah Ku Li dijemput?

Pak Lah tak perlu tuding kepada sesapa. Kalau ahli Umno memangkah pembangkang sekalipun, adakah ini layanan Pak Lah? Tak der perasaan nak ambik hati dan memahami isi hati ahli2 Umno di peringkat akar umbi yg kecewa dgn pimpinan Pak Lah? Kalau situasi ini terus berlanjutan, saya yakin luka Umno bukan sahaja makin parah tetapi bakal kehilangan 'darah' selama-lamanya terutamanya menjelang pemilihan hujung tahun ini. Inilah masanya kita nk pemimpin2 veteran 'menderma darah' kembali bagi menyuntik semangat Umno yg kian lesu dan dijangka makin lesu. Tapi malangya, 'program menderma darah' ini telah dibidas pula akibat sikap ego pemimpin2 Umno sendiri.

Saya yakin, hati ahli2 Umno semakin terluka. Bukan sahaja ahli2 Umno yg telah memangkah pembangkang tetapi ahli2 Umno yg memangkah BN tempoh hari juga semakin panas dgn Pak Lah. Kepada Pak Lah sebagai pemimpin, berusahalah untuk menjernihkan keadaan dan bukannya mengeruhkan keadaan. Tergamak Pak Lah salahkan jutaan ahli Umno hanya disebabkan Khairy. Ahli Umno dan pemimpin veteran Umno menyalahkan Khairy tetapi Pak Lah menyalahkan pula ahli Umno. Eloklah tu Pak Lah, saya harap satu hari empayar Pak Lah pasti berkubur juga.

Wassalam

Posted at 10:23 pm by Faiz Nordin

pakcik MMA
April 15, 2008   11:19 PM PDT
 
ahmadi peace,
sapa yg bentuk kabinet kalau tak pak lah? then, kalau ada kabenite dier buat taik, dier ada kuasa nk rombak balik. tapi pak lah rileks jer. bukan pak lah yg say yes kat kabinet tapi kabinet yg terpaksa say yes kat pak lah
pakcik MMA
April 15, 2008   11:18 PM PDT
 
mya,
sapa salahkan sapa skang? sapa yg salahkan ahli umno balik kalau tak Pak Lah? Dah la terang2 salah dier, then nk blame ahli umno.
mya
April 8, 2008   04:14 PM PDT
 
serasa sayalah..sekarang bukannya masa yang sesuai untuk kita mencari kesalahan atau kelemahan sesiapa.bagi saya, sekaranglah masanya untuk kita mencari punca mengapa berlakunya reformasi besaran ketika pilihanraya..tak ada guna dan x ader faedah untuk kita mendesak pak lah meletak jawatan.sememangnya tiada dalam rukun negara supaya kita taat dan patuh kepada rakyat biasa seperti pak lah tetapi saya amat pasti dengan keputusan pak lah untuk terus memimpin negara dan sebagai rakyat, saya berbesar hati memberi peluang kepada pak lah kerana saya pasti kemenangan yang didapati dari kekalahan adalah lebih bermakna dan bernilai dari kemenangn tanpa kekalahan.bukankah kita semua belajar dari kesilapan..pandanglah dari sudut positif dan jangan menghukum hanya kerana tak suka.....fikir2 kan lah....
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry
PROFILE



KLIK MY SPONSORS:










For more details:
Campaign Creator



ABOUT ME:

Penulis merupakan Mohamad Faiz Bin Nordin. Berasal dari Banting, Selangor dan masih menuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Perakaunan. Mempunyai 3 org adik beradik dan hanya penulis sahaja yg belum mendirikan rumah tangga. Pilihan hati penulis sudah dijumpai yg juga merupakan penuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Kejuruteraan. Utk makluman semua, penulis akan menulis segala aspek dalam kehidupan dan juga berdasarkan kepada pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis amat meminati aktiviti melancong. Jika ada sebarang masalah dan keraguan mengenai sebarang isu yg berkaitan dgn blog ini, sila hubungi penulis:


FAIZ @ FRIENDSTER
YM ID : pakcik9803
EMAIL : faiznordin85@yahoo.com





MY FOTOPAGES



MY FAVOURITE TV STATION:








MY FAVOURITE RADIO:








TAG BOARD




CALENDAR


<< April 2008 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30


LINKS




~[[My Self Story]]~

[[Kursus Induksi TM]]
[[Saya juga bermuzakarah dengan PAS]]
[[My Graduation Day]]
[[Sampah Blog]]
[[090608 - Tarikh yg Diingati]]
[[Thanks MH & Associates]]
[[Aku Bukan Serangga]]
[[2 Jam Di Ambang Maut]]
[[Khas utk Nurhafizah Hamzah]]
[[Ucapan terima kasih]]
[[Selamat Tinggal Mc Egg]]
[[Menulis Bukan Kerna Nama]]
[[Demi Masa]]
[[Semangat Akhir Beraya]]
[[Kenangan Menulis Cerpen]]
[[Annivessary Blog Ketiga]]
[[Kenangan di Bulan Ramadhan]]
[[Jodoh Ketentuan Tuhan]]
[[Hanya Sebungkus Nasi Goreng]]
[[Happy Birthday My Baby]]
[[Sambutan Tahun Baru 2006]]
[[Makna Sebuah Persahabatan]]
[[Ke Hospital Gara2 Cotton Buds]]
[[Bertekak Ngan Lawyer]]
[[Sangap AF Kat Kuantan]]


~[[Hiburan]]~

[[Republik - Hanya Ingin Kau Tahu]]
[[Bob AF2 - Cinta Terhalang]]
[[Nubhan - Aku Ada Untukmu]]
[[10 Tanda Angau]]
[[Ulasan Filem Congkak]]
[[Akhil Hayy]]
[[Siti Nurhaliza - Hadiah Dari Hati]]
[[Separuh Akhir AJL 2007]]
[[Aizat AF5 - Sahabat]]
[[Semangat Lagu Raya]]
[[Isu Lagu Indonesia Lagi]]
[[Sajak Sakaratul Maut]]
[[Anuar Zain - Lelaki Ini]]
[[Tahniah juara IKON Asean]]
[[Adakah Strategi Era Berkesan?]]
[[Fabulous Catz - Rimas]]
[[Ulasan Album Samsons - Penantian Hidup]]
[[Konsert AF5 yg busok]]
[[Kan dah jd sensasi]]
[[Kaer - Izinkan Ku Pergi]]
[[Bahana Lagi Utk Mawi]]
[[Debaran Akhir OIAM]]
[[Filem My Heart]]
[[Siti Nurhaliza & Dato' K]]
[[Velvet - Kini Detiknya]]
[[Muzik Malaysia Vs Indonesia]]
[[Mawi Putus Tunang]]
[[Siti Nurhaliza - Transkripsi]]
[[Teruk Sgt Ker Sepet & Gubra?]]
[[Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia]]
[[Album BOB -Hantaran Hati]]
[[Hot Fm VS Era Fm]]
[[Perpecahan Mawi FC]]
[[Rancangan Realiti Tv]]
[[Antara AF & UMNO]]
[[Antara Digi & Maxis]]
[[AF Or MI???]]
[[Konsert AF Tour 2005]]


~[[Isu Semasa]]~

[[Anwar, plzz stop the drama!]]
[[Muzakarah UMNO - PAS]]
[[Protes lebih teruk dari Jom Heboh]]
[[Minta Rakyat Malaysia Bertenang]]
[[Konspirasi @ Realiti]]
[[Politik Malaysia yg Bergelora]]
[[Desakan Agar Paklah Berundur]]
[[Minyak Naik Lagi]]
[[Tun Mahathir keluar UMNO]]
[[Siaran Langsung Sidang Parlimen]]
[[Isu Babi di Kuala Langat]]
[[Hati Ahli UMNO tiada siapa yg tahu]]
[[Biler Pak Lah Nak Paham Bahasa?]]
[[Kabinet Baru Separa Reformasi]]
[[Adakah BN masih relevan?]]
[[Keputusan PRU 12 Yg Mengejutkan]]
[[Kemelut Politik Thailand & Pakistan]]
[[Perkembangan Terkini Jai Network]]
[[Perhimpunan HINDRAF yg memalukan]]
[[Perhimpunan Bersih & Indian Assembly]]
[[DJ Tersasul Tak Masuk Akal]]
[[Alfatihah Utk Adik Nurin]]
[[Perjuangan parti bukan perjuangan individu]]
[[Cadangan Menutup Stesen Minyak Pd Waktu Malam]]
[[Telenovela Altantuya]]
[[Saranan MTUC Mengenai Gaji Minima]]
[[Keputusan Kes Lina Joy]]
[[Bukan Senang Nak Jd Senang]]
[[Terowong Smart, Berkesan?]]
[[Tak daftar undi]]
[[Fitnah Terhadap Dr Asri]]
[[Merakam Tangkapan Khalwat]]
[[Harapkan Pagar tak boleh harap]]
[[Sperma Lelaki Merosot?]]
[[Kemalangan Masih Tnggi]]
[[Hukuman bunuh Saddam Hussien]]
[[Apabila Dr Asri bersuara]]
[[Isu Kenaikan Tol]]
[[Serbu Utk Aibkan Org Lain]]
[[Perhimpunan Agong UMNO 2006]]
[[Pertemuan Tun M & Pak Lah]]
[[Murtad Sbb Cinta?]]
[[Pelarasan Undang2 Khalwat]]
[[Rampasan Kuasa & Semangat Islam Di Thailand]]
[[Kasih Dinilai Dgn Hantaran?]]
[[Kes Lina Joy & Kesannya]]
[[Politik & Bahasa Nadi Bangsa]]
[[Kebebasan blog & seksinya Konsert Pussycat Dolls]]
[[Isu Israel & Lehahnya Kuasa Negara Islam]]
[[Hiburan Lagi Penting Dr Segala2nya???]]
[[Perang Malaysia Bermula]]
[[Budaya Bomoh Dlm Masyarakat Melayu]]
[[Dr M Vs Pak Lah]]
[[Sikap Tak Amik Tahu]]
[[Krisis Mentaliti Parlimen Malaysia]]
[[Perniagaan MLM]]
[[Valentines Day]]
[[Apabila Kepincangan Keluarga Berlaku]]
[[Memperingati Mangsa Tsunami]]
[[Cinta Beralih Arah]]
[[Konflik Lagu Negaraku]]
[[Budget 2006]]
[[Pelaburan Internet]]
[[Pemikiran Jumut Org Melayu]]


~[[Travel]]~

[[Buffet Ramadhan 2008]]
[[Restoran Sari Ratu]]
[[Port View Kota Kinabalu]]
[[
Restoran Orkid Thai]]
[[Buffet Ramadhan 2007]]
[[South Seafood]]
[[Awana Kijal]]
[[Kelapa Bakar]]
[[Sun & Surf Cafe]]
[[Pulau Tioman]]
[[Muara Ikan Bakar Tg Harapan]]
[[Vacation to Kota Kinabalu]]
[[Eyes On Malaysia]]
[[Perangkap Had Laju]]
[[Buffet Ramadhan 2006 @ 1427 H]]
[[Nasi Ambang]]
[[Laksa Shack]]
[[Aquaria KLCC]]
[[Rahsia Bistro]]
[[Kuching]]
[[Buffet Ramadhan 1426 H]]
[[Damai Laut]]
[[Toilet Paling Mahal]]
[[Trip To Kelantan]]
[[London]]
[[Jalan2 Carik Makan (II)]]
[[Jalan2 Carik Makan (I)]]
[[Kek Batik Sarawak]]
[[Langkawi]]


~[[Ekslusif]]~

[[Norman Noor @ Lime]]
[[Video Klip Norman Noor]]
[[Perkembangan Norman Noor]]
[[Temubual Pakcik MMA dgn Budiey]]
[[Malam Norman Noor & Bob AF]]
[[Norman Noor Bitrhday]]
[[Norman Noor di UITM & Tritun]]
[[Norman Noor @ MMU Convocation Dinner 2006]]
[[Norman Noor @ FCM Nite]]
[[Norman Noor @ UNITE]]
[[Diinterview Bersama SM]]
[[Interview Bob AF2]]
[[Memperkenalkan Norman Noor]]


~[[Rakan Blog]]~

[[Sultan Muzaffar]]
[[Fiebie]]
[[Kak Waiem]]
[[Sensasi Selebriti]]
[[Ajami]]
[[Kak Toby]]
[[Maman]]
[[Judd Lair]]
[[ajeem]]
[[Athul]]
[[Abg Bad]]
[[Zimie]]
[[Kak Aidid]]
[[Yasmin Ahmad]]
[[Afdlin Shauki]]
[[Elna]]
[[Shaynina]]
[[Zamil MI]]
[[Raja Pelaut]]
[[Leo Sabri]]
[[Arezeo]]
[[Wenkt]]
[[Resipi Kahwin]]
[[Kelantan Travel]]
[[Jubiez]]
[[Yonna]]
[[Ajeep]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Juandanza]]
[[Klubbkidd]]
[[Budiey]
[[Azuna]]
[[Djemy Jenab]]
[[Kak Munirah]]
[[Saff One]]
[[Matjan]]
[[Dato' Kay]]
[[Ben]]
[[Alpha]]
[[Mr Manager]]
[[Fysal]]
[[Kadir Jasin]]
[[Leo Fantasia]]
[[Faidhi]]
[[Dr Mahathir]]
[[Dr Khir Toyo]]
[[Akma Nurain]]
[[Aznil Nawawi]]
[[Wanny]]
[[Azra]]
[[Najib Zuhdi]]
[[Sizuka]]
[[Dayat]]


~[[Fotopages]]~

[[My Fotopages]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Qayyum]]
[[Kak Waiem]]
[[Aizat]]


~[[My Download]]~

[[Muat Turun - Kerepek]]
[[Jiwang]]
[[Jiwang Torrent]]


~[[My Favourite Links]]~

[[Friendster]]
[[My Space]]
[[Hi 5]]
[[MMU]]
[[Malaysia TV]]
[[Virtualfriends]]


~[[My Favourite Newspaper]]~

[[Berita Harian]]
[[The Star]]
[[Utusan]]
[[Harian Metro]]
[[Malaysiakini]]
[[Mstar]]


~[[My Online Banking]]~












Jenguk blog ni




Anda Penjenguk Yang Ke:
Free Web Counter

(Sejak 25 Januari 2006)



The Advertising Network





CONTACT


Contact Me
If you want to be updated on this weblog Enter your email here:


CREDITS



Rainbow

rss feed
advanced web statistics