Wednesday, November 15, 2006
Perhimpunan Agong UMNO 2006

Assalamualaikum.....

Minggu ni, negara akan sibuk memperkatakan mengenai perhimpunan agong UMNO  yg berlangsung bermula dr 13 Nov hingga 17 Nov. Aku ingin menarik perhatian anda mengenai perhimpunan pemuda yg berlaku semalam. Aku sempat menonton siaran ulangan hampir kesemua pembahas yg membentangkan usul pada perhimpunan pemuda kali ini. Apa yg menarik perhatian aku ialah pendirian pemuda UMNO yg seolah2 risau dgn pergolakan politik yg berlaku sekarang. Sekadar memetik kata2 seorang perwakilan dari Selangor yg meluahkan rasa fobia beliau dgn angka '8'. Beliau menceritakan kembali bagaimana tahun 1988 yg mana UMNO pada waktu itu telah diharamkan ekoran pertelingkahan 2 pemimpin. Kesan drpd itu, timbullah Parti Semangat 46 dan pada pilihanraya 1989, Kelantan tergadai kepada pembangkang. Begitu juga pada tahun 1998 yga mana juga disebabkan pertelingkahan 2 pemimpin, UMNO menjadi kacau bilau sehinggakan pada pilihanraya tahun 1999, Terengganu pula menjadi milik pembangkang dan majoriti calon UMNO merosot terus dan lantaran itu tertimbul pula Parti Keadilan.

Persoalan yg perwakilan dr Selangor itu timbulkan ialah adakah UMNO mahu perkara yg sama berlaku pada tahun 2008 dan menyebabkan undian majoriti utk Barisan Nasional merosot pada pilihanraya yg seterusnya ataupun ada negeri yg jatuh ke tangan pembangkan? Persoalan yg seolah2 kene pada masa setelah apa yg berlaku dlm politik org atasan UMNO sekarang yg mungkin akan menyebabkan 2 peristiwa dlm dua dekad berbeza berulang. Walaubagaimanapun, pemuda UMNO tidak menerima pemimpin seperti Anwar Ibrahim yg diibaratkan seperti 'Ayam sabung patah taji' oleh seorang perwakilan dari Terengganu. Begitu juga dgn ucapan dasar oleh Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussien yg mengatakan tidak lagi menerima pemimpin seperti Dato Seri Anwar Ibrahim yg dikatakan telah membakar bendera UMNO dan juga membakar bendera Malaysia seperti yg terkandung di dalam ucapan bahas oleh perwakilan Terengganu tersebut. Bak kata Dato' Seri Hishamuddin, langkah mayat beliau dahulu jika ingin menarik balik Anwar Ibrahim ke pangkuan UMNO.

Apa yg aku boleh gulungkan (berangan sat nak berbahas di perhimpunan agong UMNO Tongue), barisan Pemuda UMNO amat risau dgn keadaan skang yg boleh menimbulkan perpecahan di kalangan parti UMNO dan seterusnya menyebabkan prestasi Barisan Nasional utk pilihanraya akan dtg menjadi merosot. Cumer, apa yg membimbangkan rata2 ahli akar umbi UMNO ialah sikap beberapa pemimpin UMNO mengeluarkan kata2 yg kurang manis dilemparkan kepada Tun M. Begitu juga beberapa pemimpin UMNO yg dahulunya ada yg sampai menangis apabila Tun M mengeluarkan hasrat utk meletak jawatan tetapi hari ini mengeluarkan kata2 "Forget him". Kenapa begitu mudah melupakan jasa Tun M sedangkan beliau antara kroni Tun M suatu ketika dahulu? Tuh la, nama pun politik. Politik kan terlalu kotor.........

Anda semua boleh mengikuti siaran secara langsung dan siaran ulangan di saluran 94 di Astro. Satu saluran khas yg disediakan Astro utk perhimpunan agong UMNO kali ini. Di harap, usul2 yg dibahaskan tidak melupakan nasib rakyat akar umbi yg memberikan kepercayaan penuh dgn mengundi Barisan Nasional. InsyaAllah

Wassalam


Posted at 04:19 pm by Faiz Nordin

pakcik MMA
November 17, 2006   11:40 AM PST
 
namebulan, setiap org punyai pandangan berbeza dan pilihan berbeza. Utk itulah, diadakan pilihanraya dan parti yg dpt undian majoriti menunjukkan yg rakyat malaysia mempercayai parti tersebut. lihatlah pilihanraya seterusnya, anda semua masih boleh mengundi kembali parti mana yg layak bergantung kepada piliahn anda.
hehhe
Namebulan
November 16, 2006   12:23 PM PST
 
umno x best,semua pembohong,minyak mahal,barang mahal,,mana janji2 diorang nak tolong melayu,
sejarah dunia la parti yang memerintah paling lama..cakap kat semua negara kita ni negara demokrasi..tapi pembangkang nak buat ceramah umum pun x boleh,,nak masuk tv lagi susah la,,korang x nampak ke,,cakap nak jaga orang melayu,,tapi yang kaya cina,,ape lagi yang korang nak semua dah ade kat malaysia kita ni,,
murtad bebas pun ade,,black metal pun ade,,mat rempit pun ade,,ape lagi yang x de ko cakap je,,aku dulu pun umno..tp kite kena pk la masa depan kita semua,,orang melayu jd teruk atas sebab umno..ape perlu korang buat adelah jgn lihat sebelah pihak,,,lihat la kedua2 belah pihak,,nanti korang akan tahu..kuasa tentukan kat tangan korang,a'kum
pakcik MMA
November 16, 2006   11:24 AM PST
 
biskut merry, makan dlm ur comment. huhu
biskutmerry
November 16, 2006   10:51 AM PST
 
Nasib..nasib..Tun 'M', habis madu sepah di buang..
pakcik MMA
November 15, 2006   05:56 PM PST
 
ni mesti kay eek? hehehe. hmm. Mmg tun tak kene tempat utk kritik pak lah. aku pernah jelaskan hal ni dlm post sebelum2 ni psl silap tun yg tak kene tempat atau masa kritik kerajaan. cumer, kita semua tun ni mcm mana. jenis yg main redah jer. tapi, pandai2 la kerajaan skang handle. mungkin kerajaan skang panggil tun meluahkan perasaan secara tertutup di depan kabinet ataupun mt UMNO.

Pemimpin skang nampak gayanya cam nak keruhkan keadaan dgn meluahkan kata2 yg kurang manis terhadap tun. so, apa lagi, lagi la tun tu bersirap. huhu
Oren berkata-kata
November 15, 2006   05:49 PM PST
 
kalo la ko boleh tolong rekodkan aku perbahasan2 tuh.. aih.. aku ade tv ni.. tp ariel baru beli.. baru nak pasang.. yg lepas2 tak dpt tgk :(

bg aku, tun terlalu bising seolah2 die yg masih pegang tampuk kerajaan.. ade gak gaya mcm cuba jadi jiran sblh yg ade MENTERI MENTOR.. bg la peluang dan ruang utk paklah mentadbir Malaysia.. takde org yg boleh perfect terus kerja nye bile baru naik.. Tun dulu pon bukan terus bagus.. penah gak ilang kerusi dlm parlimen.. aih..
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry
PROFILE



KLIK MY SPONSORS:










For more details:
Campaign Creator



ABOUT ME:

Penulis merupakan Mohamad Faiz Bin Nordin. Berasal dari Banting, Selangor dan masih menuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Perakaunan. Mempunyai 3 org adik beradik dan hanya penulis sahaja yg belum mendirikan rumah tangga. Pilihan hati penulis sudah dijumpai yg juga merupakan penuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Kejuruteraan. Utk makluman semua, penulis akan menulis segala aspek dalam kehidupan dan juga berdasarkan kepada pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis amat meminati aktiviti melancong. Jika ada sebarang masalah dan keraguan mengenai sebarang isu yg berkaitan dgn blog ini, sila hubungi penulis:


FAIZ @ FRIENDSTER
YM ID : pakcik9803
EMAIL : faiznordin85@yahoo.com





MY FOTOPAGES



MY FAVOURITE TV STATION:








MY FAVOURITE RADIO:








TAG BOARD




CALENDAR


<< November 2006 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30


LINKS




~[[My Self Story]]~

[[Kursus Induksi TM]]
[[Saya juga bermuzakarah dengan PAS]]
[[My Graduation Day]]
[[Sampah Blog]]
[[090608 - Tarikh yg Diingati]]
[[Thanks MH & Associates]]
[[Aku Bukan Serangga]]
[[2 Jam Di Ambang Maut]]
[[Khas utk Nurhafizah Hamzah]]
[[Ucapan terima kasih]]
[[Selamat Tinggal Mc Egg]]
[[Menulis Bukan Kerna Nama]]
[[Demi Masa]]
[[Semangat Akhir Beraya]]
[[Kenangan Menulis Cerpen]]
[[Annivessary Blog Ketiga]]
[[Kenangan di Bulan Ramadhan]]
[[Jodoh Ketentuan Tuhan]]
[[Hanya Sebungkus Nasi Goreng]]
[[Happy Birthday My Baby]]
[[Sambutan Tahun Baru 2006]]
[[Makna Sebuah Persahabatan]]
[[Ke Hospital Gara2 Cotton Buds]]
[[Bertekak Ngan Lawyer]]
[[Sangap AF Kat Kuantan]]


~[[Hiburan]]~

[[Republik - Hanya Ingin Kau Tahu]]
[[Bob AF2 - Cinta Terhalang]]
[[Nubhan - Aku Ada Untukmu]]
[[10 Tanda Angau]]
[[Ulasan Filem Congkak]]
[[Akhil Hayy]]
[[Siti Nurhaliza - Hadiah Dari Hati]]
[[Separuh Akhir AJL 2007]]
[[Aizat AF5 - Sahabat]]
[[Semangat Lagu Raya]]
[[Isu Lagu Indonesia Lagi]]
[[Sajak Sakaratul Maut]]
[[Anuar Zain - Lelaki Ini]]
[[Tahniah juara IKON Asean]]
[[Adakah Strategi Era Berkesan?]]
[[Fabulous Catz - Rimas]]
[[Ulasan Album Samsons - Penantian Hidup]]
[[Konsert AF5 yg busok]]
[[Kan dah jd sensasi]]
[[Kaer - Izinkan Ku Pergi]]
[[Bahana Lagi Utk Mawi]]
[[Debaran Akhir OIAM]]
[[Filem My Heart]]
[[Siti Nurhaliza & Dato' K]]
[[Velvet - Kini Detiknya]]
[[Muzik Malaysia Vs Indonesia]]
[[Mawi Putus Tunang]]
[[Siti Nurhaliza - Transkripsi]]
[[Teruk Sgt Ker Sepet & Gubra?]]
[[Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia]]
[[Album BOB -Hantaran Hati]]
[[Hot Fm VS Era Fm]]
[[Perpecahan Mawi FC]]
[[Rancangan Realiti Tv]]
[[Antara AF & UMNO]]
[[Antara Digi & Maxis]]
[[AF Or MI???]]
[[Konsert AF Tour 2005]]


~[[Isu Semasa]]~

[[Anwar, plzz stop the drama!]]
[[Muzakarah UMNO - PAS]]
[[Protes lebih teruk dari Jom Heboh]]
[[Minta Rakyat Malaysia Bertenang]]
[[Konspirasi @ Realiti]]
[[Politik Malaysia yg Bergelora]]
[[Desakan Agar Paklah Berundur]]
[[Minyak Naik Lagi]]
[[Tun Mahathir keluar UMNO]]
[[Siaran Langsung Sidang Parlimen]]
[[Isu Babi di Kuala Langat]]
[[Hati Ahli UMNO tiada siapa yg tahu]]
[[Biler Pak Lah Nak Paham Bahasa?]]
[[Kabinet Baru Separa Reformasi]]
[[Adakah BN masih relevan?]]
[[Keputusan PRU 12 Yg Mengejutkan]]
[[Kemelut Politik Thailand & Pakistan]]
[[Perkembangan Terkini Jai Network]]
[[Perhimpunan HINDRAF yg memalukan]]
[[Perhimpunan Bersih & Indian Assembly]]
[[DJ Tersasul Tak Masuk Akal]]
[[Alfatihah Utk Adik Nurin]]
[[Perjuangan parti bukan perjuangan individu]]
[[Cadangan Menutup Stesen Minyak Pd Waktu Malam]]
[[Telenovela Altantuya]]
[[Saranan MTUC Mengenai Gaji Minima]]
[[Keputusan Kes Lina Joy]]
[[Bukan Senang Nak Jd Senang]]
[[Terowong Smart, Berkesan?]]
[[Tak daftar undi]]
[[Fitnah Terhadap Dr Asri]]
[[Merakam Tangkapan Khalwat]]
[[Harapkan Pagar tak boleh harap]]
[[Sperma Lelaki Merosot?]]
[[Kemalangan Masih Tnggi]]
[[Hukuman bunuh Saddam Hussien]]
[[Apabila Dr Asri bersuara]]
[[Isu Kenaikan Tol]]
[[Serbu Utk Aibkan Org Lain]]
[[Perhimpunan Agong UMNO 2006]]
[[Pertemuan Tun M & Pak Lah]]
[[Murtad Sbb Cinta?]]
[[Pelarasan Undang2 Khalwat]]
[[Rampasan Kuasa & Semangat Islam Di Thailand]]
[[Kasih Dinilai Dgn Hantaran?]]
[[Kes Lina Joy & Kesannya]]
[[Politik & Bahasa Nadi Bangsa]]
[[Kebebasan blog & seksinya Konsert Pussycat Dolls]]
[[Isu Israel & Lehahnya Kuasa Negara Islam]]
[[Hiburan Lagi Penting Dr Segala2nya???]]
[[Perang Malaysia Bermula]]
[[Budaya Bomoh Dlm Masyarakat Melayu]]
[[Dr M Vs Pak Lah]]
[[Sikap Tak Amik Tahu]]
[[Krisis Mentaliti Parlimen Malaysia]]
[[Perniagaan MLM]]
[[Valentines Day]]
[[Apabila Kepincangan Keluarga Berlaku]]
[[Memperingati Mangsa Tsunami]]
[[Cinta Beralih Arah]]
[[Konflik Lagu Negaraku]]
[[Budget 2006]]
[[Pelaburan Internet]]
[[Pemikiran Jumut Org Melayu]]


~[[Travel]]~

[[Buffet Ramadhan 2008]]
[[Restoran Sari Ratu]]
[[Port View Kota Kinabalu]]
[[
Restoran Orkid Thai]]
[[Buffet Ramadhan 2007]]
[[South Seafood]]
[[Awana Kijal]]
[[Kelapa Bakar]]
[[Sun & Surf Cafe]]
[[Pulau Tioman]]
[[Muara Ikan Bakar Tg Harapan]]
[[Vacation to Kota Kinabalu]]
[[Eyes On Malaysia]]
[[Perangkap Had Laju]]
[[Buffet Ramadhan 2006 @ 1427 H]]
[[Nasi Ambang]]
[[Laksa Shack]]
[[Aquaria KLCC]]
[[Rahsia Bistro]]
[[Kuching]]
[[Buffet Ramadhan 1426 H]]
[[Damai Laut]]
[[Toilet Paling Mahal]]
[[Trip To Kelantan]]
[[London]]
[[Jalan2 Carik Makan (II)]]
[[Jalan2 Carik Makan (I)]]
[[Kek Batik Sarawak]]
[[Langkawi]]


~[[Ekslusif]]~

[[Norman Noor @ Lime]]
[[Video Klip Norman Noor]]
[[Perkembangan Norman Noor]]
[[Temubual Pakcik MMA dgn Budiey]]
[[Malam Norman Noor & Bob AF]]
[[Norman Noor Bitrhday]]
[[Norman Noor di UITM & Tritun]]
[[Norman Noor @ MMU Convocation Dinner 2006]]
[[Norman Noor @ FCM Nite]]
[[Norman Noor @ UNITE]]
[[Diinterview Bersama SM]]
[[Interview Bob AF2]]
[[Memperkenalkan Norman Noor]]


~[[Rakan Blog]]~

[[Sultan Muzaffar]]
[[Fiebie]]
[[Kak Waiem]]
[[Sensasi Selebriti]]
[[Ajami]]
[[Kak Toby]]
[[Maman]]
[[Judd Lair]]
[[ajeem]]
[[Athul]]
[[Abg Bad]]
[[Zimie]]
[[Kak Aidid]]
[[Yasmin Ahmad]]
[[Afdlin Shauki]]
[[Elna]]
[[Shaynina]]
[[Zamil MI]]
[[Raja Pelaut]]
[[Leo Sabri]]
[[Arezeo]]
[[Wenkt]]
[[Resipi Kahwin]]
[[Kelantan Travel]]
[[Jubiez]]
[[Yonna]]
[[Ajeep]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Juandanza]]
[[Klubbkidd]]
[[Budiey]
[[Azuna]]
[[Djemy Jenab]]
[[Kak Munirah]]
[[Saff One]]
[[Matjan]]
[[Dato' Kay]]
[[Ben]]
[[Alpha]]
[[Mr Manager]]
[[Fysal]]
[[Kadir Jasin]]
[[Leo Fantasia]]
[[Faidhi]]
[[Dr Mahathir]]
[[Dr Khir Toyo]]
[[Akma Nurain]]
[[Aznil Nawawi]]
[[Wanny]]
[[Azra]]
[[Najib Zuhdi]]
[[Sizuka]]
[[Dayat]]


~[[Fotopages]]~

[[My Fotopages]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Qayyum]]
[[Kak Waiem]]
[[Aizat]]


~[[My Download]]~

[[Muat Turun - Kerepek]]
[[Jiwang]]
[[Jiwang Torrent]]


~[[My Favourite Links]]~

[[Friendster]]
[[My Space]]
[[Hi 5]]
[[MMU]]
[[Malaysia TV]]
[[Virtualfriends]]


~[[My Favourite Newspaper]]~

[[Berita Harian]]
[[The Star]]
[[Utusan]]
[[Harian Metro]]
[[Malaysiakini]]
[[Mstar]]


~[[My Online Banking]]~












Jenguk blog ni




Anda Penjenguk Yang Ke:
Free Web Counter

(Sejak 25 Januari 2006)



The Advertising Network





CONTACT


Contact Me
If you want to be updated on this weblog Enter your email here:


CREDITS



Rainbow

rss feed
advanced web statistics