Monday, August 21, 2006
Sudah Pun Tiba Masanya!

Assalamualaikum....

Actually aku nak ckp psl pernikahan Siti Nurhaliza dgn bakal pasangannya iaitu Dato' Khalid Mohd Jiwa. Walaupun kisah kontroversi membabitkan Tunku Zawiyah ditambat di kebanyakan media tetapi percintaan, hasrat & harapan mereka amat teguh sekali umpama pokok yg taknak tumbang walaupun ditebang oleh pihak berkuasa. Huhu. Kalau dah tertulis jodoh mereka, apa yg akan terjadi pun tidak akan mengatasi ketentuan Tuhan. Aku mengangumi sikap istiqomah siti yg langsung tak menukar fikiran ataupun menarik balik persetujuan utk mengahwini Dato' K walaupun siti sedar yg ada peminat fanatik beliau yg sudah membuang cd2 album siti selepas mengetahui insan yg ingin dikahwini siti ialah Dato' K yg merupakan seorang duda. Takperlah siti, banyak lagi peminat anda yg tak beremosi akan tetap menyokong anda.

Tiada sehebat ucapan utk siti ketika ini melainkan Selamat Pengantin Baru dan sekadar memetik dari tulisan wartawan Mingguan Malaysia semalam, akhirnya Siti telah menemui jerat percintaan yg mana Jerat Percintaan merupakan lagu yg menaikkan siti 10 tahun lalu dan akhirnya kini lirik indah itu menjadi kenyataan apabila berkahwin dgn Dato' K ini. Untuk siti, apa yg aku harapkan ialah sabar dan tabah utk mengharungi masa2 mendatang. Bukan bermaksud aku takder rasa simpati kepada bekas isteri Dato' K, tetapi dlm masa yg sama kita perlu redha dan akur dgn ketentuan Illahi. Ambillah contoh kepada hubungan antara Tiara Jacquelina, Dato' Effendi Norwawi & Allahyarham Hani Mohsin yg mempunyai hubungan baik walaupun sudah bercerai.


Siti Nurhaliza & Dato' Khalid Mohd Jiwa

Selamat pengantin baru sekali lagi diucapkan and diharap perhubungan siti dgn Dato' K sampai ke akhir hayat dan dilimpahi oleh Allah dgn kebahagiaan & kesejahteraan. Kepada peminat2 siti yg masih emosional dgn keputusan siti, anggaplah harapan anda utk melihat siti tidak berkahwin dgn dato' k sebagai satu omong2 kosong sahaja. Siti akan menjadi milik mutlak  Dato' K kurang 8 jam lagi!. Siaran langsung majlis tersebut akan bermula dgn majlis pertunangan pada pukul 11 pagi dan siti akan diakad nikahkan pada pukul 12 tgh hari. Diharap segala kecaman, kutukan mahpun pertikaikan di kalangan peminat Siti menemui jalan noktah sesudah upacara pernikahan tersebut. Siapa kita utk menentukan jodoh siti sehingga difahamkan majlis perarakan berkuda mungkin terpaksa dibatalkan ekoran ancaman balingan telur oleh pihak2 yg tidak bersetuju dgn perkahiwnan siti dgn Dato' K. Tak guna utk membuat ancaman atau masih tak puas hati kerana siapa siti di sisi kita. Cukuplah beliau menjadi penghibur halwa telinga kita dgn mengalunkan melodi2 dgn begitu indah sekali. Hahaha. ~Tetiber jd philosophy~.

*Kepada sesapa nak pikat perempuan lawa mcm siti, leh la gunakan startegi Dato' K dgn memberikan Coklat Strawberry. Hehehe*

Wassalam


Posted at 02:16 am by Faiz Nordin

Sha
May 24, 2008   10:54 AM PDT
 
siti mcm dah x der laki lain
dulu aku minat sgt dkt dia skrg ............
rasanya dato'k cerai dgn tengku sebab siti. ntah apa yg dibagi sampai dato k nak...dah x der jantan lain lg ker nak meragut kebahagiaan org lain.dato k pulak x reti2 ker sapa yg bersama dia selama susah n senang klu bukan tengku............siti la beruntung ambil senang org......... dah senang nak ambil kesenangan org lg......duri dlm daging betul......
kata balik hj nak pakai kain tudung.....pakai selendng knpa??? tkt bila pakai tudung dato' k tinggal...ishhhhhh niat x betul terus.....sayang rupa yg cantik jd judian..........
Lina
October 22, 2006   11:00 AM PDT
 
aku sbg pmnt fanatik Ct.x kisah Ct nk kawen dgn saper,dgn abg aku ker,dgn pakcik aku ker,dgn atuk aku ker.aslkan ct HAPPY di dunia & akhrt...

itu jer lah.......K...Bye.......CT 4EvA~
pakcik MMA
August 25, 2006   11:24 AM PDT
 
no komen psl tu tapi dato' k nampak bangga jer dpt siti. huhu
bukan_orang_biasa
August 24, 2006   05:44 AM PDT
 
haha .. cik siti pun dah kena tipu dengan dato k .. aduhh....
pakcik MMA
August 23, 2006   12:01 AM PDT
 
apa kene mengene ngan pisang laks. :P
Ghost 0f 71
August 22, 2006   07:53 AM PDT
 
coklat dgn buah pisang kot
pakcik MMA
August 21, 2006   11:26 PM PDT
 
mr kay, haha. tukar la mr huruf lain. baru saham naik balik. :P
pakcik MMA
August 21, 2006   11:25 PM PDT
 
aishah, mb dah tertulis jodoh siti & dato' k dan takdir yg melanda tengku zawiyah. cumer apa yg boleh dilakukan skang, berdoalah utk mereka k. hehe
pakcik MMA
August 21, 2006   12:51 PM PDT
 
dato' kay, yg penting ada coklat ngan strawberry. hahaha. ko bukan dah nikah ker? huhu
pakcik MMA
August 21, 2006   12:50 PM PDT
 
ash, tu lah. aku harap pun mcm tu gak.
ash
August 21, 2006   03:06 AM PDT
 
lama tak komen blog pakcik MMA. Selamat pengantin baru kak siti. Jgn jadi mcm erra-yusry dah la. gempak masa kahwin tapi akhirnya cerai jugak.
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry
PROFILE



KLIK MY SPONSORS:










For more details:
Campaign Creator



ABOUT ME:

Penulis merupakan Mohamad Faiz Bin Nordin. Berasal dari Banting, Selangor dan masih menuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Perakaunan. Mempunyai 3 org adik beradik dan hanya penulis sahaja yg belum mendirikan rumah tangga. Pilihan hati penulis sudah dijumpai yg juga merupakan penuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Kejuruteraan. Utk makluman semua, penulis akan menulis segala aspek dalam kehidupan dan juga berdasarkan kepada pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis amat meminati aktiviti melancong. Jika ada sebarang masalah dan keraguan mengenai sebarang isu yg berkaitan dgn blog ini, sila hubungi penulis:


FAIZ @ FRIENDSTER
YM ID : pakcik9803
EMAIL : faiznordin85@yahoo.com





MY FOTOPAGES



MY FAVOURITE TV STATION:








MY FAVOURITE RADIO:








TAG BOARD




CALENDAR


<< August 2006 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31


LINKS




~[[My Self Story]]~

[[Kursus Induksi TM]]
[[Saya juga bermuzakarah dengan PAS]]
[[My Graduation Day]]
[[Sampah Blog]]
[[090608 - Tarikh yg Diingati]]
[[Thanks MH & Associates]]
[[Aku Bukan Serangga]]
[[2 Jam Di Ambang Maut]]
[[Khas utk Nurhafizah Hamzah]]
[[Ucapan terima kasih]]
[[Selamat Tinggal Mc Egg]]
[[Menulis Bukan Kerna Nama]]
[[Demi Masa]]
[[Semangat Akhir Beraya]]
[[Kenangan Menulis Cerpen]]
[[Annivessary Blog Ketiga]]
[[Kenangan di Bulan Ramadhan]]
[[Jodoh Ketentuan Tuhan]]
[[Hanya Sebungkus Nasi Goreng]]
[[Happy Birthday My Baby]]
[[Sambutan Tahun Baru 2006]]
[[Makna Sebuah Persahabatan]]
[[Ke Hospital Gara2 Cotton Buds]]
[[Bertekak Ngan Lawyer]]
[[Sangap AF Kat Kuantan]]


~[[Hiburan]]~

[[Republik - Hanya Ingin Kau Tahu]]
[[Bob AF2 - Cinta Terhalang]]
[[Nubhan - Aku Ada Untukmu]]
[[10 Tanda Angau]]
[[Ulasan Filem Congkak]]
[[Akhil Hayy]]
[[Siti Nurhaliza - Hadiah Dari Hati]]
[[Separuh Akhir AJL 2007]]
[[Aizat AF5 - Sahabat]]
[[Semangat Lagu Raya]]
[[Isu Lagu Indonesia Lagi]]
[[Sajak Sakaratul Maut]]
[[Anuar Zain - Lelaki Ini]]
[[Tahniah juara IKON Asean]]
[[Adakah Strategi Era Berkesan?]]
[[Fabulous Catz - Rimas]]
[[Ulasan Album Samsons - Penantian Hidup]]
[[Konsert AF5 yg busok]]
[[Kan dah jd sensasi]]
[[Kaer - Izinkan Ku Pergi]]
[[Bahana Lagi Utk Mawi]]
[[Debaran Akhir OIAM]]
[[Filem My Heart]]
[[Siti Nurhaliza & Dato' K]]
[[Velvet - Kini Detiknya]]
[[Muzik Malaysia Vs Indonesia]]
[[Mawi Putus Tunang]]
[[Siti Nurhaliza - Transkripsi]]
[[Teruk Sgt Ker Sepet & Gubra?]]
[[Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia]]
[[Album BOB -Hantaran Hati]]
[[Hot Fm VS Era Fm]]
[[Perpecahan Mawi FC]]
[[Rancangan Realiti Tv]]
[[Antara AF & UMNO]]
[[Antara Digi & Maxis]]
[[AF Or MI???]]
[[Konsert AF Tour 2005]]


~[[Isu Semasa]]~

[[Anwar, plzz stop the drama!]]
[[Muzakarah UMNO - PAS]]
[[Protes lebih teruk dari Jom Heboh]]
[[Minta Rakyat Malaysia Bertenang]]
[[Konspirasi @ Realiti]]
[[Politik Malaysia yg Bergelora]]
[[Desakan Agar Paklah Berundur]]
[[Minyak Naik Lagi]]
[[Tun Mahathir keluar UMNO]]
[[Siaran Langsung Sidang Parlimen]]
[[Isu Babi di Kuala Langat]]
[[Hati Ahli UMNO tiada siapa yg tahu]]
[[Biler Pak Lah Nak Paham Bahasa?]]
[[Kabinet Baru Separa Reformasi]]
[[Adakah BN masih relevan?]]
[[Keputusan PRU 12 Yg Mengejutkan]]
[[Kemelut Politik Thailand & Pakistan]]
[[Perkembangan Terkini Jai Network]]
[[Perhimpunan HINDRAF yg memalukan]]
[[Perhimpunan Bersih & Indian Assembly]]
[[DJ Tersasul Tak Masuk Akal]]
[[Alfatihah Utk Adik Nurin]]
[[Perjuangan parti bukan perjuangan individu]]
[[Cadangan Menutup Stesen Minyak Pd Waktu Malam]]
[[Telenovela Altantuya]]
[[Saranan MTUC Mengenai Gaji Minima]]
[[Keputusan Kes Lina Joy]]
[[Bukan Senang Nak Jd Senang]]
[[Terowong Smart, Berkesan?]]
[[Tak daftar undi]]
[[Fitnah Terhadap Dr Asri]]
[[Merakam Tangkapan Khalwat]]
[[Harapkan Pagar tak boleh harap]]
[[Sperma Lelaki Merosot?]]
[[Kemalangan Masih Tnggi]]
[[Hukuman bunuh Saddam Hussien]]
[[Apabila Dr Asri bersuara]]
[[Isu Kenaikan Tol]]
[[Serbu Utk Aibkan Org Lain]]
[[Perhimpunan Agong UMNO 2006]]
[[Pertemuan Tun M & Pak Lah]]
[[Murtad Sbb Cinta?]]
[[Pelarasan Undang2 Khalwat]]
[[Rampasan Kuasa & Semangat Islam Di Thailand]]
[[Kasih Dinilai Dgn Hantaran?]]
[[Kes Lina Joy & Kesannya]]
[[Politik & Bahasa Nadi Bangsa]]
[[Kebebasan blog & seksinya Konsert Pussycat Dolls]]
[[Isu Israel & Lehahnya Kuasa Negara Islam]]
[[Hiburan Lagi Penting Dr Segala2nya???]]
[[Perang Malaysia Bermula]]
[[Budaya Bomoh Dlm Masyarakat Melayu]]
[[Dr M Vs Pak Lah]]
[[Sikap Tak Amik Tahu]]
[[Krisis Mentaliti Parlimen Malaysia]]
[[Perniagaan MLM]]
[[Valentines Day]]
[[Apabila Kepincangan Keluarga Berlaku]]
[[Memperingati Mangsa Tsunami]]
[[Cinta Beralih Arah]]
[[Konflik Lagu Negaraku]]
[[Budget 2006]]
[[Pelaburan Internet]]
[[Pemikiran Jumut Org Melayu]]


~[[Travel]]~

[[Buffet Ramadhan 2008]]
[[Restoran Sari Ratu]]
[[Port View Kota Kinabalu]]
[[
Restoran Orkid Thai]]
[[Buffet Ramadhan 2007]]
[[South Seafood]]
[[Awana Kijal]]
[[Kelapa Bakar]]
[[Sun & Surf Cafe]]
[[Pulau Tioman]]
[[Muara Ikan Bakar Tg Harapan]]
[[Vacation to Kota Kinabalu]]
[[Eyes On Malaysia]]
[[Perangkap Had Laju]]
[[Buffet Ramadhan 2006 @ 1427 H]]
[[Nasi Ambang]]
[[Laksa Shack]]
[[Aquaria KLCC]]
[[Rahsia Bistro]]
[[Kuching]]
[[Buffet Ramadhan 1426 H]]
[[Damai Laut]]
[[Toilet Paling Mahal]]
[[Trip To Kelantan]]
[[London]]
[[Jalan2 Carik Makan (II)]]
[[Jalan2 Carik Makan (I)]]
[[Kek Batik Sarawak]]
[[Langkawi]]


~[[Ekslusif]]~

[[Norman Noor @ Lime]]
[[Video Klip Norman Noor]]
[[Perkembangan Norman Noor]]
[[Temubual Pakcik MMA dgn Budiey]]
[[Malam Norman Noor & Bob AF]]
[[Norman Noor Bitrhday]]
[[Norman Noor di UITM & Tritun]]
[[Norman Noor @ MMU Convocation Dinner 2006]]
[[Norman Noor @ FCM Nite]]
[[Norman Noor @ UNITE]]
[[Diinterview Bersama SM]]
[[Interview Bob AF2]]
[[Memperkenalkan Norman Noor]]


~[[Rakan Blog]]~

[[Sultan Muzaffar]]
[[Fiebie]]
[[Kak Waiem]]
[[Sensasi Selebriti]]
[[Ajami]]
[[Kak Toby]]
[[Maman]]
[[Judd Lair]]
[[ajeem]]
[[Athul]]
[[Abg Bad]]
[[Zimie]]
[[Kak Aidid]]
[[Yasmin Ahmad]]
[[Afdlin Shauki]]
[[Elna]]
[[Shaynina]]
[[Zamil MI]]
[[Raja Pelaut]]
[[Leo Sabri]]
[[Arezeo]]
[[Wenkt]]
[[Resipi Kahwin]]
[[Kelantan Travel]]
[[Jubiez]]
[[Yonna]]
[[Ajeep]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Juandanza]]
[[Klubbkidd]]
[[Budiey]
[[Azuna]]
[[Djemy Jenab]]
[[Kak Munirah]]
[[Saff One]]
[[Matjan]]
[[Dato' Kay]]
[[Ben]]
[[Alpha]]
[[Mr Manager]]
[[Fysal]]
[[Kadir Jasin]]
[[Leo Fantasia]]
[[Faidhi]]
[[Dr Mahathir]]
[[Dr Khir Toyo]]
[[Akma Nurain]]
[[Aznil Nawawi]]
[[Wanny]]
[[Azra]]
[[Najib Zuhdi]]
[[Sizuka]]
[[Dayat]]


~[[Fotopages]]~

[[My Fotopages]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Qayyum]]
[[Kak Waiem]]
[[Aizat]]


~[[My Download]]~

[[Muat Turun - Kerepek]]
[[Jiwang]]
[[Jiwang Torrent]]


~[[My Favourite Links]]~

[[Friendster]]
[[My Space]]
[[Hi 5]]
[[MMU]]
[[Malaysia TV]]
[[Virtualfriends]]


~[[My Favourite Newspaper]]~

[[Berita Harian]]
[[The Star]]
[[Utusan]]
[[Harian Metro]]
[[Malaysiakini]]
[[Mstar]]


~[[My Online Banking]]~












Jenguk blog ni




Anda Penjenguk Yang Ke:
Free Web Counter

(Sejak 25 Januari 2006)



The Advertising Network





CONTACT


Contact Me
If you want to be updated on this weblog Enter your email here:


CREDITS



Rainbow

rss feed
advanced web statistics