Wednesday, June 28, 2006
Perang Malaysia Bermula

Hari ni masa baca paper berita harian, aku teramatlah terkejut. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Nazri Aziz dgn selamba badaknya membuat kenyataan beliau melancarkan perang terhadap Dr Mahathir. Beberapa petikan yg memetik kenyataan beliau adalah seperti berikut: (Berita Harian 27 Jun 2006)

Beliau mengisytiharkan perang terbukanya dengan Dr Mahathir dan menyarankan bekas Perdana Menteri itu menyertai pembangkang jika ingin terus mengkritik kerajaan.

Sekarang duduk dalam parti pun macam pembangkang, lebih baik jadi jantan, keluar dan bangkang kita terus dan senang saya nak hentam. Sekarang kalau nak lawan dia, saya teragak-agak kerana dia bekas presiden kita (Umno), katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen.

Nampaknya dia dulu tak ikhlas. Saya fikir air mata yang keluar dulu palsu saja, katanya merujuk peristiwa Dr Mahathir menangis ketika mengumumkan hasratnya untuk meletak jawatan

Orang berusia 81 tahun nak bergaduh dengan orang muda berusia 31 tahun, carilah lawan lain yang sesuai, katanya sambil menyanggah dakwaan beliau dan menteri lain mengikut telunjuk Khairy.

Plzzla. Aku sebagai rakyat Malaysia kesal, bengang, kecewa dan jijik dgn kenyataan beliau. Kalau dah tak boleh dikritik bermakna negara ni terpaksa mengikut telunjuk pemerintahan kerajaan sekarang yg berundur ke zaman 70an. Bukan masalah Dr M tu diktator ker or sebagai maha firaun seperti diwar2kan oleh pembangkang tetapi jika kata2 Dr M memberi kemakmuran kepada rakyat serta tak membebankan rakyat apa salahnya. Beginilah, keadaan sekarang sebenarnya akan meruntuhkan UMNO jua akhirnya. Bender2 mcm ni sebenarnya masalah dalaman org2 atas tetapi jika masalah ini dipaparkan kepada khalayak, ini bermakna BN umunya serta UMNO khasnya akan melalui cabaran getir di dalam pilihanraya yg akan dtg.

Pandangan aku cukup senang, takder istilah Dr M tu sebagai seorang melayu yg mudah lupa. Hanya teguran demi memastikan Malaysia masih sebuah negara yg dihormati di peringkat global. Itu saja. Cumer kenapa tetiber hari ni, Nazri langsung takleh terima kritikan2 tersebut sehingga melancarkan perang terhadap beliau. Mmg diakui saluran Dr M adalah kurang wajar tetapi tindakan Nazri ini seolah2 mengeruhkan keadaan yg sememangnya telah keruh. Tindakan Nazri yg mengungkit cerita lama seolah2 mcm nak balas dendam terhadap Dr M. Kenapa cerita lama perlu diungkit? Drpd nak ungkit cerita lama, baik pk masa depan negara ni atau pk adakah apa yg dikatakan Dr M tu wajar atau tidak.

Psl Khairy tu aku malas nak komen lelebih tetapi mmg diakui ramai rakyat dan org bawahan mempertikaikan kedudukan Khairy yg telah berubah dr seekor semut kepada seekor gajah dlm masa yg cukup singkat. So, kalau dah bekas PM bersuara mewakili rakyat bawahan mcm mana? Psl ekonomi pulak, aku mendengar seorang pensyarah dr sebuah IPT yg mengatakan ekonomi yg diterajui Pak Lah sebenarnya adalah utk kebaikan masyarakat luar bandar. Beliau mengeaskan ada baik & buruknya. Kesan baik ialah dpt merapatkan jurang sosio ekonomi antara bandar dan luar bandar manakala kesan buruk menjauhkan kedudukan Malaysia di peringkat global.

Kesimpulannya, plz...plz...plz. Aku sebagai rakyat Malaysia nak kan kemakmuran dan rasa malu dgn rakyat luar negara tentang perbalahan bekas PM dgn kerajaan sekarang. Eloklah bender ni dibawa berbincang secara tertutup drpd mendedahkan ke khalayak dan jika dikritik sekalipun, terimalah dgn hati yg terbuka demi utk kita rakyat Malaysia.

Wallahuaklam....


Posted at 02:04 am by Faiz Nordin

pakcik MMA
July 1, 2006   01:52 PM PDT
 
nana, aku pun tak suker keadaan skang. tp seperti kata u jugak, tunggu dan lihat gak la. :D
nana
July 1, 2006   02:24 AM PDT
 
anyway pakcik MMA i really dont like the situation now..it`s like.........hmm..lantaklah...kita tunggu dan lihat saja perkembanganya..mudah mudahan setakat ini sahaja...okeh...HIDUP MALAYSIA
nana
July 1, 2006   02:24 AM PDT
 
anyway pakcik MMA i really dont like the situation now..it`s like.........hmm..lantaklah...kita tunggu dan lihat saja perkembanganya..mudah mudahan setakat ini sahaja...okeh...HIDUP MALAYSIA
pakcik MMA
June 30, 2006   07:32 PM PDT
 
rileksla uhuhu. kita jugak yg ada faedah pd projek mega. refer entry aku lepas yg tun m vs pak lah. perlu ada projek mega jika ingin negara maju and defisit hutang tidak boleh dieelak. tgk jepun punyer deisit, 3 kali ganda lg tinggi dr malaysia
uhuhu
June 30, 2006   06:04 PM PDT
 
nk pk psl kewangan mahathir or kewangan rakyat? mahathir ltk jwtn tgl kan hutang. Pak Lah tanggung hutang sme. Nk repair blk. Mahathir mkn duit. Dah nyanyok. Die beria2 sgt nk buat projek mega...sbb kroni die dlm 2. Ank2 die terlibat. Projek mega cancel...abis r company kroni dan anak die. Ahaha. Ahaha. Ahaha. Ahaha. Ahaha.
pakcik MMA
June 30, 2006   06:03 PM PDT
 
thanks kepada pendukung melayu atas ur comment. sorry sbb aku tak tau saudara sokong side mana. hehehe. tp just nak ckp kronisme ni mesti ada di kalangan setiap pemimpin melayu. pak lah pun kronisme gak. kalau tak takderla khairy dah naik sesenang jer. anak Tun takderlah sampai naik secepat itu. just argument. sekali lagi aku tegaskan tun silap tempat utk mengkritik dan nazri memburukkan keadaan. tu jer.

~peace~
pendokong melayu
June 30, 2006   02:18 PM PDT
 
Sikap Dr M,perlu berubah selaras dgn perubahan kerajaan sekarang...hormati pemimpin sekarang.Ketahuilah,zaman kronisme dah hampir tamat,dan kebenaran pasti akan timbul.UMNO sekarang tidak lg relevan,berbanding dgn UMNO dahulu yg lebih membantu org melayu,berbanding UMNO sekarang lebih kepada politik wang,dan "pentingkan diri sendiri'.Kembali ke meja muafakat "UMNO" bg menyelesaikan isu-isu yg boleh menjejaskan kredibiliti UMNO sbg parti yg dikatakan membantu org melayu.
pakcik MMA
June 30, 2006   12:55 PM PDT
 
rileksla click. mmg la bengang ngan keadaan semasa tp aku takderla sampai kata kerajaan bodoh. rileks k. :D
click
June 30, 2006   12:41 PM PDT
 
kerajaan bodoh...tak bleh nak kritik...
pakcik MMA
June 30, 2006   02:18 AM PDT
 
thanks YelderiN MujaheD for ur comment. mmg betul apa yg dikatakan oleh saudara mengenai kenyataan nazri yg sungguh kasar.

mengenai sikap mahathir, itu kita semua paham. kita semua tahu cara politik dier. semua apa yg dibuat ialah utk menjaga politik beliau. mentup sek rakyat adalah kerana sek rakyat menjadi lubuk mengutuk dier and dier pantang ada org cabar dier.

itu kita semua paham. dier tidak suka ada org menganggu perjalanan dier tp kita perlu mengakui apa yg kita kecapi selama pemerintahan beliau. aku sebagai rakyat biasa, hanya mahukan keamanan dan sesekali tidak mencampuri urusan peribadi beliau seperti kes dgn DSAI.

aku mengakui beliau silap tempat utk mengkritik. tun sepatutnya membuat perbincangan ngan pak lah secara tertutup dan jika beliau kritik sekalipun, kerajaan perlu menghormati apa yg beliau kritik. cumer sekali lg disebabkan medium tun yg salah la ada insan seperti nazri yg langsung tidak menghormati beliau dan ini menambahkan masalah yg sedia ada.

mengenai sejarah tambak johor, itu hanyalah sejarah. dan kalau kita mengakui tambak johor itu adalah kisah sejarah yg perlu diungkit kembali, plzz stop mulut kita dan kerajaan mengenai pembekalan air bersih ke singapura and stop utk mempersoalkan murahnya harga air yg dibekalkan kepada singapore kerana itu juga sejarah.
pakcik MMA
June 30, 2006   02:07 AM PDT
 
nana, aku bukak entry ni sbb aku tak suker dgn keadaan poltik skang. aku mmg salahkan nazri sbb mengeruhkan keadaan yg telah dikeruhkan oleh dr m.kita semua dah tau yg dr m tak boleh dicabar. so takut dr m membuat pakatan utk menggulingkan kerajaan. siapa yg akan jd mangsa? tentulah kita sbg rakyat malaysia? siapa yg untung? sudah tentu pembangkang dan peristiwa haramnya pertubuhan UMNO mungkin akan berulang utuk kali kedua.

btw, thanks nana for ur comment. as a writer og this topic, i really appreciate it. :D
YelderiN MujaheD
June 30, 2006   01:59 AM PDT
 
saya juga menolak keras kenyataan Dato' Seri Nazri Aziz yg begitu ed hanonim.
pakcik MMA
June 30, 2006   01:58 AM PDT
 
w'alam no name. thanks sbb bg komen yg agak panjang. hehe. bg aku skang cukup senang, keadaan mcm ni mmg merugikan UMNO. UMNO akan rasa terhina dgn pembangkang. seeloknya perbincangan tertutup dibuat. sekalipun Mhathir ada nasihat ker kritikan ker, eloklah dibuat secara tertutup dan bukan melalui perang di media.
YelderiN MujaheD
June 30, 2006   01:58 AM PDT
 
Saya dapat menyelami kegelisahan aktivis Parti dan rakyat terbanyak yang terkeliru apabila menonton gelagat beberapa orang pemimpin PAS dan DAP yang menghadiri Dialog Perdana dengan Dr. Mahathir Mohammad di Taman Melawati pada 24 Jun lalu.

Sementara kita menggalakkan perbahasan dan menghormati hak Dr. Mahathir untuk memberikan pandangan, kita usah sekali-kali terperangkap akibat kedangkalan membaca percaturan politik.

Rakyat harus faham pertembungan kita dengan Mahathir bukan soal peribadi, tetapi berasaskan kepada prinsip yang jelas dan nyata. Kita menentang perasuah ; yang kita tentang adalah kerajaaan yang zalim ini ; kita menentang sistem yang menekan dan menindas rakyat ; kita menentang kemungkaran UMNO dan Barisan Nasional seluruhnya. Seraya itu, Mahathir dan Abdullah mewakili sistem yang sama.

Saya bertanggungjawab untuk membongkar bahawa Dr. Mahathir membelanjakan jutaan ringgit untuk menganjurkan forum dan dialog di peringkat antarabangsa semata-mata untuk menyerang pentadbiran Amerika Syarikat kerana beliau faham bahawa ini adalah tindakan dan pendekatan yang cukup popular di kalangan negara Islam dan juga Eropah. Di dalam negara sendiri, sekali lagi Dr. Mahathir mengambil tindakan yang popular dengan menyerang Singapura supaya rakyat Malaysia lupa kezaliman dan kebobrokan beliau selama pemerintahannya. Beginilah ‘pintarnya’ politik Dr. Mahathir. Kita bagaimana ?

Pimpinan yang menyanjungi prinsip perjuangan harus melihat polimik UMNO ini bukan semata-mata dari konteks keuntungan politik, tetapi juga berpegang teguh kepada janji kita kepada rakyat untuk menjana kekuatan baru dan membawa perubahan.

Kehadiran segelintir pemimpin dalam dialog bersama Mahathir seolah-olah memberi ‘laluan baru’ kepada pelaku kezaliman. Apakah orang Melayu mudah lupa seperti yang diungkap oleh Mahathir sendiri ?

Siapakah yang bertanggungjawab di atas peristiwa berdarah di Memali ? Tangan siapakah yang menandatangai penahanan Nik Adli Nik Abdul Aziz yang ditahan di bawah akta ISA yang zalim itu? Siapakah yang bertanggungjawab menutup sekolah-sekolah agama rakyat ? Siapakah yang menzalimi rakyat Terengganu dengan memberhentikan royalti minyak ? Dan, tentunya, siapakah yang merencana konspirasi politik yang jahat dan jijik terhadap Anwar Ibrahim?

Benarlah kata-kata Dr. Mahathir, orang Melayu mudah lupa !

Telahan segelintir pemimpin ini bahawa kehadiran mereka adalah untuk membuat provokasi terhadap Mahathir supaya lebih lantang mengecam Abdullah adalah perhitungan politik yang naif dan cetek.

Sekalipun Mahathir cuba menunjukkan kononnya beliau seorang yang tegas dengan beberapa isu sehingga sanggup “ke lubang cacing,” itu tidak bermakna kita harus sama ke lubang cacing. Saya tegas bahawa kita tidak perlu membuang masa dengan melayan karenah beliau sedangkan tidak ada perkara baru yang dibongkar melainkan hanya beberapa isu dan kepentingan terpilih yang melibatkan beberapa kroni dan kerabat beliau. Mahathir manusia bankrap moral dan prinsip !
nana
June 29, 2006   11:44 PM PDT
 
hmm....satu je yg kene kita ingat...hargailah pada mereka yang pernah berjasa pada kita..bagi saya jasa dan sumbangan drM pada negara kita amat besar...sumbangan yg mungkin takkan dpt diberi oleh mana2 pemimpin pun..apa yg ditakuti sekarang nie adalah kenyataan yg diluahkan oleh mereka yg tak berpuas hati dgn teguran DrM...tak salah untuk menyuarakan rasa geram yg terbuku dlm hati, tapi jgnlah sampai membuatkan hilangnya rasa hormat dan percaya rakyat kepada kerajaan, kita berdiri teguh pun kerana adanya perbaharuan dan kemajuan yg dibawa jgn sampai ianya hilang sekelip mata...tak heranlah negara kita tersenarai dlm ranking utama negara paling biadap dunia...dengar saja ayat yang terkeluar dari mulut YANG BERKENAAN...sungguh mengejutkan!!!...jgn sampai Allah SWT menarik balik segala keistimewaan yang diberi pada kita...jadikan saja negara jiran kita tu sebagai iktibar.. allahualam

Noname
June 29, 2006   09:10 PM PDT
 
Assalammulaikum...

Merujuk kepada kes masalah berlaku kat negara kita sekarang mengenai perang mulut antara Tun Dr M dengan kerajaan, mengikut pandangan aku Dr M tue memang sesuai jadi penasihat tapi bukan nasihat Tun Dr M semua kerajaan nak kena ikut..klu nasihat Tun Dr M semua kerajaan nak ikut aper gunanye pak lah jadi perdana menteri. Nie sampai nak sound2 Najib pasal ikut sgt presiden..apahal..??
Mungkin ada salahnyer Nazri sebab cetus perang dengan Tun Dr M. Lgpon dier manusia biasa,mmglah tak puas hati,org yg dier sanjung tinggi dulu last2 tikam belakang balik. Dengan tingkah laku Tun Dr M seolah-olah cara dan sikap dier semasa memimpin. (Klu tak nak ikut buang dr kabinet,tuduh liwat,tumbuk sampai lebam,sumbat dalam ISA,dan mcm2 lg")....lg satu,aku mmg sokong ckp Nazri pasal Dr.M nangis tu tak ikhlas..sbb aku rasa dier nangis tu pasal nakkan kuasa balik pas dier letak jawatan...sbb tu proton amik dier jd penasihat..yg sebenarnyer nasihat dier takleh pakai..walaupon Dr.M dah ckp dah yg dier takkan terlibat ngan kerajaan lg..tp skang???? tuelah nama nyer dier dah LUPA.. ckp jer melayu mudah LUPA tp baru aku teringat yg dier tu ckp tak serupa bikin...kan elok Dr.M ikut mcm Bill Clinton,dah abis kuasa..duduk umah,tanam pokok..duk diam2..kan elok..lg satu pasal isu jambatan..Dr.M tu tak baca ker asal usul tambak Johor tu...dier patut baca dan kaji asal usul jambatan tu..klu tak takkan lah Paklah taknak teruskan projek tu.Lgpon Dr.M takleh nak salah kan kerajaan sbb ikutkan sgt telunjuk Singapura..tp dier kena tau yg Singapura ada hak atas sumer syarat yg dier buat...sbb tu Pak Lah taknak teruskan. Nak tau citer sejarah dier..kajilah sendiri sbb aku bg tau nie pasal aku ada tgk rancangan sejarah kt tv1 pasal sejarah tambak Johor dan skang aku tau apa sebenarnyer yg berlaku..oklah,tue jerlah pendapat aku pasal masalah yg berlaku kt negara kita nie...dan yg penting..nie sumer politik..goreng jer lebih..pastu..redalah..oklah,chaw chin chaw..HIDUP PAKLAH!!!
pakcik MMA
June 29, 2006   03:05 PM PDT
 
ok malique. nanti i edit link tu k. :D
pakcik MMA
June 28, 2006   10:46 PM PDT
 
ala, tgk jer la apa yg jd nanti k.
ash
June 28, 2006   10:40 AM PDT
 
pening kepala tgk senario politik sekarang. yg baik pun dah boleh jadi musuh. apa da
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry
PROFILE



KLIK MY SPONSORS:










For more details:
Campaign Creator



ABOUT ME:

Penulis merupakan Mohamad Faiz Bin Nordin. Berasal dari Banting, Selangor dan masih menuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Perakaunan. Mempunyai 3 org adik beradik dan hanya penulis sahaja yg belum mendirikan rumah tangga. Pilihan hati penulis sudah dijumpai yg juga merupakan penuntut di Universiti Multimedia dalam jurusan Kejuruteraan. Utk makluman semua, penulis akan menulis segala aspek dalam kehidupan dan juga berdasarkan kepada pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis amat meminati aktiviti melancong. Jika ada sebarang masalah dan keraguan mengenai sebarang isu yg berkaitan dgn blog ini, sila hubungi penulis:


FAIZ @ FRIENDSTER
YM ID : pakcik9803
EMAIL : faiznordin85@yahoo.com





MY FOTOPAGES



MY FAVOURITE TV STATION:








MY FAVOURITE RADIO:








TAG BOARD




CALENDAR


<< June 2006 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30


LINKS




~[[My Self Story]]~

[[Kursus Induksi TM]]
[[Saya juga bermuzakarah dengan PAS]]
[[My Graduation Day]]
[[Sampah Blog]]
[[090608 - Tarikh yg Diingati]]
[[Thanks MH & Associates]]
[[Aku Bukan Serangga]]
[[2 Jam Di Ambang Maut]]
[[Khas utk Nurhafizah Hamzah]]
[[Ucapan terima kasih]]
[[Selamat Tinggal Mc Egg]]
[[Menulis Bukan Kerna Nama]]
[[Demi Masa]]
[[Semangat Akhir Beraya]]
[[Kenangan Menulis Cerpen]]
[[Annivessary Blog Ketiga]]
[[Kenangan di Bulan Ramadhan]]
[[Jodoh Ketentuan Tuhan]]
[[Hanya Sebungkus Nasi Goreng]]
[[Happy Birthday My Baby]]
[[Sambutan Tahun Baru 2006]]
[[Makna Sebuah Persahabatan]]
[[Ke Hospital Gara2 Cotton Buds]]
[[Bertekak Ngan Lawyer]]
[[Sangap AF Kat Kuantan]]


~[[Hiburan]]~

[[Republik - Hanya Ingin Kau Tahu]]
[[Bob AF2 - Cinta Terhalang]]
[[Nubhan - Aku Ada Untukmu]]
[[10 Tanda Angau]]
[[Ulasan Filem Congkak]]
[[Akhil Hayy]]
[[Siti Nurhaliza - Hadiah Dari Hati]]
[[Separuh Akhir AJL 2007]]
[[Aizat AF5 - Sahabat]]
[[Semangat Lagu Raya]]
[[Isu Lagu Indonesia Lagi]]
[[Sajak Sakaratul Maut]]
[[Anuar Zain - Lelaki Ini]]
[[Tahniah juara IKON Asean]]
[[Adakah Strategi Era Berkesan?]]
[[Fabulous Catz - Rimas]]
[[Ulasan Album Samsons - Penantian Hidup]]
[[Konsert AF5 yg busok]]
[[Kan dah jd sensasi]]
[[Kaer - Izinkan Ku Pergi]]
[[Bahana Lagi Utk Mawi]]
[[Debaran Akhir OIAM]]
[[Filem My Heart]]
[[Siti Nurhaliza & Dato' K]]
[[Velvet - Kini Detiknya]]
[[Muzik Malaysia Vs Indonesia]]
[[Mawi Putus Tunang]]
[[Siti Nurhaliza - Transkripsi]]
[[Teruk Sgt Ker Sepet & Gubra?]]
[[Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia]]
[[Album BOB -Hantaran Hati]]
[[Hot Fm VS Era Fm]]
[[Perpecahan Mawi FC]]
[[Rancangan Realiti Tv]]
[[Antara AF & UMNO]]
[[Antara Digi & Maxis]]
[[AF Or MI???]]
[[Konsert AF Tour 2005]]


~[[Isu Semasa]]~

[[Anwar, plzz stop the drama!]]
[[Muzakarah UMNO - PAS]]
[[Protes lebih teruk dari Jom Heboh]]
[[Minta Rakyat Malaysia Bertenang]]
[[Konspirasi @ Realiti]]
[[Politik Malaysia yg Bergelora]]
[[Desakan Agar Paklah Berundur]]
[[Minyak Naik Lagi]]
[[Tun Mahathir keluar UMNO]]
[[Siaran Langsung Sidang Parlimen]]
[[Isu Babi di Kuala Langat]]
[[Hati Ahli UMNO tiada siapa yg tahu]]
[[Biler Pak Lah Nak Paham Bahasa?]]
[[Kabinet Baru Separa Reformasi]]
[[Adakah BN masih relevan?]]
[[Keputusan PRU 12 Yg Mengejutkan]]
[[Kemelut Politik Thailand & Pakistan]]
[[Perkembangan Terkini Jai Network]]
[[Perhimpunan HINDRAF yg memalukan]]
[[Perhimpunan Bersih & Indian Assembly]]
[[DJ Tersasul Tak Masuk Akal]]
[[Alfatihah Utk Adik Nurin]]
[[Perjuangan parti bukan perjuangan individu]]
[[Cadangan Menutup Stesen Minyak Pd Waktu Malam]]
[[Telenovela Altantuya]]
[[Saranan MTUC Mengenai Gaji Minima]]
[[Keputusan Kes Lina Joy]]
[[Bukan Senang Nak Jd Senang]]
[[Terowong Smart, Berkesan?]]
[[Tak daftar undi]]
[[Fitnah Terhadap Dr Asri]]
[[Merakam Tangkapan Khalwat]]
[[Harapkan Pagar tak boleh harap]]
[[Sperma Lelaki Merosot?]]
[[Kemalangan Masih Tnggi]]
[[Hukuman bunuh Saddam Hussien]]
[[Apabila Dr Asri bersuara]]
[[Isu Kenaikan Tol]]
[[Serbu Utk Aibkan Org Lain]]
[[Perhimpunan Agong UMNO 2006]]
[[Pertemuan Tun M & Pak Lah]]
[[Murtad Sbb Cinta?]]
[[Pelarasan Undang2 Khalwat]]
[[Rampasan Kuasa & Semangat Islam Di Thailand]]
[[Kasih Dinilai Dgn Hantaran?]]
[[Kes Lina Joy & Kesannya]]
[[Politik & Bahasa Nadi Bangsa]]
[[Kebebasan blog & seksinya Konsert Pussycat Dolls]]
[[Isu Israel & Lehahnya Kuasa Negara Islam]]
[[Hiburan Lagi Penting Dr Segala2nya???]]
[[Perang Malaysia Bermula]]
[[Budaya Bomoh Dlm Masyarakat Melayu]]
[[Dr M Vs Pak Lah]]
[[Sikap Tak Amik Tahu]]
[[Krisis Mentaliti Parlimen Malaysia]]
[[Perniagaan MLM]]
[[Valentines Day]]
[[Apabila Kepincangan Keluarga Berlaku]]
[[Memperingati Mangsa Tsunami]]
[[Cinta Beralih Arah]]
[[Konflik Lagu Negaraku]]
[[Budget 2006]]
[[Pelaburan Internet]]
[[Pemikiran Jumut Org Melayu]]


~[[Travel]]~

[[Buffet Ramadhan 2008]]
[[Restoran Sari Ratu]]
[[Port View Kota Kinabalu]]
[[
Restoran Orkid Thai]]
[[Buffet Ramadhan 2007]]
[[South Seafood]]
[[Awana Kijal]]
[[Kelapa Bakar]]
[[Sun & Surf Cafe]]
[[Pulau Tioman]]
[[Muara Ikan Bakar Tg Harapan]]
[[Vacation to Kota Kinabalu]]
[[Eyes On Malaysia]]
[[Perangkap Had Laju]]
[[Buffet Ramadhan 2006 @ 1427 H]]
[[Nasi Ambang]]
[[Laksa Shack]]
[[Aquaria KLCC]]
[[Rahsia Bistro]]
[[Kuching]]
[[Buffet Ramadhan 1426 H]]
[[Damai Laut]]
[[Toilet Paling Mahal]]
[[Trip To Kelantan]]
[[London]]
[[Jalan2 Carik Makan (II)]]
[[Jalan2 Carik Makan (I)]]
[[Kek Batik Sarawak]]
[[Langkawi]]


~[[Ekslusif]]~

[[Norman Noor @ Lime]]
[[Video Klip Norman Noor]]
[[Perkembangan Norman Noor]]
[[Temubual Pakcik MMA dgn Budiey]]
[[Malam Norman Noor & Bob AF]]
[[Norman Noor Bitrhday]]
[[Norman Noor di UITM & Tritun]]
[[Norman Noor @ MMU Convocation Dinner 2006]]
[[Norman Noor @ FCM Nite]]
[[Norman Noor @ UNITE]]
[[Diinterview Bersama SM]]
[[Interview Bob AF2]]
[[Memperkenalkan Norman Noor]]


~[[Rakan Blog]]~

[[Sultan Muzaffar]]
[[Fiebie]]
[[Kak Waiem]]
[[Sensasi Selebriti]]
[[Ajami]]
[[Kak Toby]]
[[Maman]]
[[Judd Lair]]
[[ajeem]]
[[Athul]]
[[Abg Bad]]
[[Zimie]]
[[Kak Aidid]]
[[Yasmin Ahmad]]
[[Afdlin Shauki]]
[[Elna]]
[[Shaynina]]
[[Zamil MI]]
[[Raja Pelaut]]
[[Leo Sabri]]
[[Arezeo]]
[[Wenkt]]
[[Resipi Kahwin]]
[[Kelantan Travel]]
[[Jubiez]]
[[Yonna]]
[[Ajeep]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Juandanza]]
[[Klubbkidd]]
[[Budiey]
[[Azuna]]
[[Djemy Jenab]]
[[Kak Munirah]]
[[Saff One]]
[[Matjan]]
[[Dato' Kay]]
[[Ben]]
[[Alpha]]
[[Mr Manager]]
[[Fysal]]
[[Kadir Jasin]]
[[Leo Fantasia]]
[[Faidhi]]
[[Dr Mahathir]]
[[Dr Khir Toyo]]
[[Akma Nurain]]
[[Aznil Nawawi]]
[[Wanny]]
[[Azra]]
[[Najib Zuhdi]]
[[Sizuka]]
[[Dayat]]


~[[Fotopages]]~

[[My Fotopages]]
[[Fiza @ My Baby]]
[[Qayyum]]
[[Kak Waiem]]
[[Aizat]]


~[[My Download]]~

[[Muat Turun - Kerepek]]
[[Jiwang]]
[[Jiwang Torrent]]


~[[My Favourite Links]]~

[[Friendster]]
[[My Space]]
[[Hi 5]]
[[MMU]]
[[Malaysia TV]]
[[Virtualfriends]]


~[[My Favourite Newspaper]]~

[[Berita Harian]]
[[The Star]]
[[Utusan]]
[[Harian Metro]]
[[Malaysiakini]]
[[Mstar]]


~[[My Online Banking]]~












Jenguk blog ni




Anda Penjenguk Yang Ke:
Free Web Counter

(Sejak 25 Januari 2006)



The Advertising Network





CONTACT


Contact Me
If you want to be updated on this weblog Enter your email here:


CREDITS



Rainbow

rss feed
advanced web statistics